نمایشگاه دستاوردهای مساجد استان خراسان شمالی با حضور پر رنگ فعالان فهما افتتاح شد
نمايشگاه دستاوردهاي مساجد استان خراسان شمالي با حضور پر رنگ فعالان فهما افتتاح شد
در آستانه روز جهانی مسجد؛

نمایشگاه دستاوردهای مساجد استان خراسان شمالی با حضور پر رنگ فعالان فهما افتتاح شد

نخستين نمايشگاه دستاوردهاي مساجد خراسان شمالي امروز جمعه در آستانه روز جهاني مسجد با حضور امام جمعه بجنورد و استاندار خراسان شمالي در محل مصلاي امام خميني(ره) بجنورد، فعاليت خود را آغاز کرد.
شناسه خبر : 40079 تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۲۲:۲۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛  نخستین نمایشگاه دستاوردهای مساجد خراسان شمالی (روز جمعه 28 مرداد) با حضور حجت الاسلام و المسلمین «رضا نوری» نماینده ولی فقیه و امام جمعه بجنورد و «محمد رضا حسین‌نژاد» استاندار خراسان شمالی در آستانه روز جهانی مسجد افتتاح شد. 

بر پایه این گزارش :در این نمایشگاه فعالان کانون‌های مساجد استان خراسان شمالی در عرضه غرفه‌ها در محل شبستان مصلای  امام خمینی(ره) شهرستان بجنورد، حضور درخشانی داشتند.

حجت الاسلام محمد خانی،  در مراسم افتتاح این نمایشگاه طی سخنانی بیان کرد: بیش از 30 مسجد از شهرستان های استان با مشارکت ارکان های مختلف مسجد از جمله فعالان کانون فرهنگی و هنری، فعالیت های شاخص خود را در غرفه های مشخص شده  این نمایشگاه در معرض دید عموم علاقمندان قرار دادند.

 قائم مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی از فعالیت و ثبت یک هزار و 200 مسجد فعال در استان، فعالیت و امامت مسجد توسط  400 امام جماعت، بیش از 6 هزار  هیئت امناء  و 389 کانون فرهنگی هنری، یکهزار و 946 پایگاه بسیج  و 120مرکز نیکوکاری در مساجد استان خبر داد.

این گزارش می افزاید: در این نمایشگاه کانون فرهنگی هنری  امام رضا (ع)، کانون فرهنگی هنری انقلاب، کانون فرهنگی هنری انصار المهدی (عج)، کانون مهدویت روستای علی آباد از شهرستان بجنورد و نیز کانون شهدای شهرک ولیعصر (عج)، کانون ابوالفضل العباس شیروان ،کانون حجت بن الحسن (عج) آشخانه، کانون امام هادی (ع)، کانون امام خامنه ای (مدظله العالی)، کانون مهدی موعود(عج) از شهرستان جاجرم و همچنین کانون پیامبر اعظم (ص) از شهرستان گرمه در کنار سایر ارکان مسجد فعالیت های خود را در معرض دید عموم قرار دادند؛ ضمن اینکه مساجد دعوت شده در این نمایشگاه هرکدام در شاخص های تخصصی خانواده مسجدی، جذب جوانان، معلم مسجدی، اشتغال، مواسات، وحدت تلفیقی و نیز در حوزه فرهنگی  فعالیت های خود را به نمایش گذاشتند.

گفتنی است رونمایی از کتاب  «مسجد انقلاب از آغاز تا طراز اسلامی»، اجرای سرود سلام فرمانده توسط بچه های هنرمند گروه سرود شهید ابراهیم هادی، کانون حجت بن الحسن (عج) مسجد صاحب الزمان (عج) شهر آشخانه و نیز حضور پرشور نوجوانان مسجدی به عنوان فعالان  این غرفه از اهم برنامه ها و نقاط قابل توجه این نمایشگاه می‌توان نام برد.

این نمایشگاه  تا یک شنبه 30 مرداد ماه جاری،  صبح و عصر در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برای بازدید عموم دایر است.