طرح «باران برکت» در کانون‌های مساجد منتخب کرمانشاه اجرا می‌شود
طرح «باران برکت» در کانون‌هاي مساجد منتخب کرمانشاه اجرا مي‌شود
با محوریت مناطق محروم و حاشیه‌نشین؛

طرح «باران برکت» در کانون‌های مساجد منتخب کرمانشاه اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام کلات‌پور، از اجراي طرح «باران برکت» در کانون‌هاي مساجد منتخب شهر کرمانشاه با رويکرد مهارت‌افزايي، ارائه مباحث تربيتي و فراهم‌سازي فرصت‌هاي شغلي براي عموم مردم خبر داد.
شناسه خبر : 40047 تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۱۸

حجت الاسلام «افشین کلات‌پور» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما)، از اجرای طرح «باران برکت» به همت کانون های مساجد استان کرمانشاه خبر داد و بیان کرد: این طرح با حضور یکی از ایده‌پردازان جوان کرمانشاهی و جهادی که پیش‌تر، طرح خود را در استان‌های البرز و تهران به مرحله اجرا رسانده بود، در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه نیز به عنوان پایلوت کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه برنامه‌های تربیتی، مهارت‌‎افزایی و کارآفرینی پیش‌بینی شده در این طرح را براساس سیاست‌های کلی «اشتغال فرهنگ‌ساز و فرهنگ اشتغال‌زا» برگرفته از منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) برشمرد که در فاز اول با اولویت مناطق محروم و حاشیه نشین شهر کرمانشاه در 10 کانون منتخب فعال در مساجد این مناطق اجرایی می‌شود.

 

وی طرح «باران برکت» را به مثابه عملیات فرهنگی در مساجد توصیف کرد و افزود: مساجد در اولین قدم می‌توانند با استفاده از ظرفیت نمازگزاران در راستای تحقق و فرهنگ‌سازی در سطح شهر و محلات، این طرح را اجرایی کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمانشاه گفت: اقشار مختلفی بین نمازگزاران مسجد حضور دارند که بسیاری از آنها افراد نخبه و حتی تولید کننده هستند که می توان از تجارب‌شان بهره برد.

 

حجت الاسلام کلات پور، با بیان اینکه این طرح منجر به ترویج فرهنگ کارآفرینی به ویژه در حوزه‌های مختلف فرهنگی می شود، تصریح کرد: به طور کلی در طرح عملیات فرهنگی- اشتغالی مساجد، با استفاده از مربیان دغدغه‌مند انقلابی می‌توانیم بستر آموزش‌های صحیح اخلاقی و دینی از قبیل حفظ و قرائت قرآن، آموزش احکام، آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی و صنایع دستی اصیل ایرانی برای تربیت دختران به عنوان مادران و همسران آینده را فراهم آوریم.