برگزاری مسابقه کتابخوانی «در امتداد عاشورا» ویژه محرم و صفر
برگزاری مسابقه کتابخوانی «در امتداد عاشورا» ویژه محرم و صفر

برگزاری مسابقه کتابخوانی «در امتداد عاشورا» ویژه محرم و صفر

مسابقه بزرگ کتابخوانی «در امتداد عاشورا (نقش تمدن سازی اربعین حسینی)» به همت کانون فرهنگی هنری «شهید روحی» در محرم و صفر برگزار می‌شود.
شناسه خبر : 1205358 تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۱۸

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، «علی اکبر روحی گل خطمی»، مدیرعامل کانون و موسسه فرهنگی هنری شهید روحی از برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی «در امتداد عاشورا (نقش تمدن سازی اربعین حسینی)» را در ایام محرم و صفر 1401 برگزار می کند.

 

وی با بیان اینکه کتاب کتاب در امتداد عاشورا (نقش تمدن سازی اربعین حسینی) به عنوان منبع این مسابقه بزرگ انتخاب شده است، گفت: این کتاب در 54 صفحه و توسط کانون فرهنگی هنری منتشر شده است.

 

روحی با اشاره به مشارکت‌کنندگان در برگزاری این مسابقه ملی، تصریح کرد: این مسابقه با مشارکت معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ  و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، سپاه امام رضا(ع)، روزنامه های قدس و شهرآرا، بنیاد شهید مشهد، ستاد  هماهنگیکانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان رضوی و معاونت تبلیغات حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

 

وی درباره جوایز این مسابقه ابراز کرد: هشت کمک هزینه سفر کربلا هر کدام به ارزش 10 میلیون ریال و هدایای نفیس فرهنگی برای برگزیدگان این مسابقه پیش بینی شده است.

 

در بخشی از این کتاب می خوانیم :«بخش های مختلف کتاب شامل عدد اربعین در متون دینی، دلیل بزرگداشت اربعین، آثار زیارت انسان های کامل و معصوم، اهداف قیام حسینی در زیارت اربعین، چهار عنصر همیشه جاویدان زیارت اربعین، حماسه اربعین و مساله مهدویت، پیاده روی اربعین یک رسم عربی نیست، یک رسم دینی است، شاخصه های تمدن ساز حماسه اربعین حسینی ، تشویق و ترغیب مردم به موضوع زیارت، کمک های مادی و معنوی به موکب ها، اثر پیاده روی اربعین برای ایجاد امنیت و صلح در جهان ،درس اربعین و پاداش زیارت امام حسین(علیه السلام)  می باشد...

 

... وقتی انسان در مسیر اربعین، خودش را قطره‌ای از یک اقیانوس می بیند تجربه ای از فناء فی الله و فدای اهل بیت شدن را در جان انسان به نمایش می‌گذارد، وقتی در مسیر کربلا پاهایش خسته می شود وخستگی را عمیقا با جسم خودش احساس می کند ارتباط روحی اش هم با امام حسین(علیه السلام) بیشترمی شود، ﺣﺎدﺛﻪ ﻋﺎﺷﻮرا ﻋﻈﯿﻢﺗﺮﯾﻦ ﺣﺎدﺛﻪ ﻋﺎﻟﻢ اﺳﺖ ﮐﻪاز آن ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﻋﺎﻟﻢ ﻣﻠﮏ؛ ﺑﻠﮑﻪ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻣﻠﮑﻮﺗﯿﺎن ﺑﻬﺮهﻣﻨﺪ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ و در ﻋﺎﻟﻢ ملک ﻫﻢﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ اﻧﺴﺎنﻫﺎی ﻣﻌﻤﻮﻟﯽ ﺑﻠﮑﻪ اﻧﺒﯿﺎء اوﻟﻮاﻟﻌﺰم ﻫﻢ ﺑﻬﺮهﻣﻨﺪ از اﯾﻦ ﺣﺎدﺛﻪ ﻣﯽﺑﺎﺷﻨﺪ ودر ﺳﺎﯾﻪ ﺳﻠﻮک ﺑﺎ اﯾﻦ ﺣﺎدﺛﻪ ﺑﻪ ﻫﺪاﯾﺖ اﻣﺖﻫﺎی ﺧﻮد ﻣﯽﭘﺮدازﻧﺪ.

تمام شاخصه‌های یک فرهنگ پویا در بستر زیارت اربعین دیده می‌شود، بنابراین زیارت اهل بیتِ سیدالشهدا(ع)و صحابه بزرگوار ایشان، جناب جابر بن عبدالله انصاری، سنگ بنا و نقطه عطف زیارتتمدن ساز اربعین است».

 

روحی با بیان اینکه 26 شهریور آخرین مهلت شرکت در این مسابقه کتابخوانی است، ابراز کرد: علاقمندان برای شرکت در این مسابقه و دریافت رایگان کتاب به سايت مرکز مجازی مسابقات کتابخوانی  Www.m-ketab.ir  و یا سایت سماک www.samakpl.ir و یا سایت حرم رضوی haramrazavi.ir مراجعه کنند.

 

نحوه شرکت در  مسابقات مرکز مجازی مسابقات کتابخوانی:

در صورتی که قبلا در یکی از مسابقات کتابخوانی شرکت کرده اید، احتمالا اطلاعات شما در سامانه موجود است، لذا جهت امتحان اینکه اطلاعات شما در سامانه موجود می باشد یا خیر، از طریق صفحه اصلی سایت و با استفاده از کدملی به عنوان نام کاربری و رمز عبور اقدام به ورود کنید. در صورت موفقیت در صفحه ابتدائی پروفایل خود اطلاعات مسابقه را دیده و می توانید در مسابقه شرکت نمائید، در غیر این صورت در سامانه ثبت نام و سپس برای شرکت اقدام کنید.

 

 

پایان پیام/ 9