کانون های مساجد پایگاه مهم اشاعه فرهنگ در جامعه هستند
کانون های مساجد پایگاه مهم اشاعه فرهنگ در جامعه هستند

کانون های مساجد پایگاه مهم اشاعه فرهنگ در جامعه هستند

نصیری نیا، گفت:کانون های مساجد پایگاه مهم اشاعه فرهنگ و هنر ارزشی در جامعه هستند و باید از این ظرفیت عظیم به خوبی بهره گرفت.
شناسه خبر : 1204640 تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۳۰

ایوب نصیری‌نیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ،با اشاره به فعالیت کانون های مساجد ،گفت: کانون های فرهنگی هنری نقش مهم و اثرگذاری در جذب نوجوانان و جوانان به نهاد مسجد دارند .

 

مدیر کانون شهید عسگری اسلام آباد غرب،افزود: مسجدی پویا و فعال و اثربخش است که شاهد حضور همه اقشار و سنین به ویژه جوانان و نوجوانان باشد و فلسفه تشکیل و راه اندازی کانون های مساجد هم همین هدف است.

 

وی خاطر نشان کرد: جوانان این کانون در حوزه فرهنگی و مذهبی با دعوت از گروه های هنری و  اجرای تئاتر و برنامه جنگ شادی جشن عید غدیر با حضور خانواده هابرگزار و در پایان با اهدای هدایا به برندگان مسابقات فرهنگی همچون  کتابخوانی،  مقاله نویسی، نقاشی، و نیز  برگزیدگان حوزه حجاب و عفاف و تقدیر شد.

 

وی خاطر نشان کرد: در حوزه ورزشی با استخر شهید شهبازی شهرستان قرار دادی با تخفیف ویژه بسته و  یک دوره مسابقه تیراندازی با تفنگ بادی ویژه بانوان به مناسبت سالروز عملیات پیروزمندانه مرصاد، برگزاری کلاس آموزش والیبال جهت دختران ساکن در شهرک از برنامه های اجرا شده این کانون است. 

 

نصیری نیا ،تصریح کرد: برگزاری کلاس های مینا کاری روی سفال،  خیاطی و چرم بافی در دست اقدام و در خصوص امور آموزشی برگزاری کلاس رفع اشکال و آمادگی جهت امتحانات مدرسه و کنکور بدون ذریافت هیچگونه شهریه از دیگر برنامه های اجرا شده کانون بود که مورد رضایت فرزندان قرار گرفت .

 

مدیر کانون شهید عسگری  اسلام آباد غرب با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و برگزاری مراسمات عزاداری ، افزود: برگزاری مراسمات عزاداری با حضور  سخنرانان مطرح و مسئولان سطح شهر ستان و با مداحی مداحان مطرح در جهت ارتقای کیفی برنامه  های هیئت و پر بار نمودن فضای معنوی ماه محرم و جلب رضایت خانواده ها برگزار . برنامه ریزی مناسب در جهت پخش نذورات خانواده ها با نظارت کاملا بهداشتی انجام شده است.


وی گفت:  نوجوانان و جوانان ساکن شهرک بصورت خودجوش در آذین بندی و نصب بنر و تزیین جایگاه هیئت حضوری مستمر و تلاش مستمری داشتند و  در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی هم برنامه های عزاداری ویژه این ایام با رعایت پروتکل های بهداشتی در کانون  مساجد اجرا شده است.

پایان پیام/ 712