برپایی موکب به همت بچه های مسجد در کانون «حضرت ابوالفضل (ع)» در سیزدهم محرم
برپایی موکب به همت بچه های مسجد در کانون «حضرت ابوالفضل (ع)» در سیزدهم محرم

برپایی موکب به همت بچه های مسجد در کانون «حضرت ابوالفضل (ع)» در سیزدهم محرم

پاریاو از برپایی موکب پذیرایی در مسیر عزاداری عصر سیزدم محرم به همت بچه های مسجد در کانون فرهنگی هنری «حضرت ابوالفضل (ع)» جهرم خبر داد.
شناسه خبر : 1204624 تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۳۵

«محمد پاریاو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: همزمان با عزاداری عصر روز سیزدهم محرم در شهرستان جهرم، بچه های مسجد در کانون فرهنگی هنری «حضرت ابوالفضل (ع)» نیز اقدام به برپایی موکب می کند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «حضرت ابوالفضل (ع)» جهرم افزود: این موکب قرار است در مسیر عزاداران حسینی برپا و از آنان با آب و شربت پذیرایی شود.

 

وی بیان کرد: موکب «قاسم بن الحسن (ع)» کانون فرهنگی هنری «حضرت ابوالفضل (ع)» با حضور بچه های مسجد راه اندازی می شود که از اعضای این کانون جهت فعالیت دعوت به عمل می آید.

 

پاریاو عنوان کرد: موکب بچه های مسجد در کانون فرهنگی هنری «حضرت ابوالفضل (ع)» جهرم در خیابان «فرد اسدی»، قبل از مقبره «خاندان آیت اللهی» واقع شده است.

 

وی با اشاره به عزاداری بچه های مسجد در دهه اول محرم نیز گفت: بچه های مسجد علاوه بر روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، در دهه اول محرم با راه اندازی مراسم های عزاداری و سوگواری همراه با سخنرانی و مرثیه خوانی در رثای سید و سالار شهیدان و اصحاب باوفایش به سوگ نشسته و سینه زنی کردند.

 

به گزارش شبستان، همه ساله و در عصر روز سیزدهم ماه محرم، آیین عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از مساجد محلات مختلف جهرم آغاز و به سمت مقبره «خاندان آیت الله آیت اللهی» جهرم ادامه پیدا می کند.

پایان پیام/ 691