مراسم سینه زنی خیابانی ۱۳ محرم در کانون «منتظران نور» جهرم
مراسم سینه زنی خیابانی ۱۳ محرم در کانون «منتظران نور» جهرم

مراسم سینه زنی خیابانی ۱۳ محرم در کانون «منتظران نور» جهرم

نیکجو از برگزاری مراسم سینه زنی خیابانی ۱۳ محرم با حضور پرشور بچه های مسجد در کانون فرهنگی هنری «منتظران نور» جهرم خبرداد.
شناسه خبر : 1204580 تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۰۲

«رضا نیکجو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و یاران وفادارش، گفت: به رسم سنت دیرینه جهرمی ها، عزاداری سومین روز از شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) و اصحاب باوفایش در شهرستان جهرم برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران نور» جهرم افزود: این آیین که همه ساله در این شهرستان برگزار می شود، به صورت دسته روی خیابانی از مساجد محلات به سمت مقبره خاندان «آیت الله آیت اللهی» واقع در محله «کوشکک» انجام می شود.

 

وی بیان کرد: امسال نیز قرار است بچه های مسجد در کانون فرهنگی هنری «منتظران نور» نیز در قالب دسته های عزاداری در این مراسم حضور پیدا کنند.

 

نیکجو عنوان کرد: عزاداری بچه های مسجد با حضور پرشور آنان از ساعت 17 برگزار می شود که محل تجمع نیز مسجد «حضرت زهرا (س)» در نظر گرفته شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در دهه اول محرم نیز برنامه عزاداری و سوگواری بچه های مسجد در قالب دسته های عزاداری و همچنین به صورت متداول به همراه سخنرانی امام جمعه جهرم در کانون فرهنگی هنری «منتظران نور» برگزار شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران نور» جهرم اظهار کرد: همچنین سخنرانی روحانیون همراه با اقامه نماز مغرب و عشا در ایام محرم و صفر نیز هر شب تا پایان ماه صفر در این کانون ادامه دارد.

پایان پیام/ 691