سوگواری بانوان رهروی حضرت زینب(س) در روستای علی آباد بجنورد
سوگواري بانوان رهروي حضرت زينب(س) در روستاي علي آباد بجنورد
عزاداری دهه دوم محرم؛

سوگواری بانوان رهروی حضرت زینب(س) در روستای علی آباد بجنورد

همايش "رهروان زينبي"با حضور بانوان روستاي علي آباد بجنورد به همت کانون فرهنگي هنري مهدويت مسجد جامع اين روستا برگزار شد.
شناسه خبر : 39938 تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۱۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ بانوان سوگوار سرور و سالار شهیدان، حضرت امام حسین (علیه السلام) و شهدای کربلا، همراه بانوی اسوه صبر و ایستادگی حضرت زینب (سلام الله علیها) شدند و عزاداری کردند و اشک ماتم ریختند.

 

این مراسم در قالب همایش «رهروان زینبی» و با حضور گسترده بانوان عزادار حسینی در محل حسینیه الغدیر  روستای علی آباد بجنورد برگزار شد و مادران همراه دختران خود با سربندهای یا زهرا و یا زینب با  آرمان های بزرگ بانوی کربلا  و پیروی و دفاع از آن، عهدی دوباره بستند.

«اکرم السادات افشین فر» از اساتید حوزه و دانشگاه به عنوان سخنران این همایش  ابعاد شخصیت حضرت زینب کبری(سلام الله علیها)  را برای بانوان حاضر در مراسم تشریح کرد.

 

برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری در شب های  دهه اول محرم، برگزاری نشست های معرفتی با قرائت دعای زیارت عاشورا و دعای ندبه، برگزاری محافل انس با قرآن کریم با  حضور فعال نوجوانان و جوانان در برنامه ها  از دیگر برنامه های این کانون ویژه ایام شهادت  جانکاه حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) و یاران باوفایش می توان نام برد.

 

پایان/