مراسم عزاداری حسینی با حضور کارکنان ستاد فهمای مازندران برگزار شد
مراسم عزاداري حسيني با حضور کارکنان ستاد فهماي مازندران برگزار شد
به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران؛

مراسم عزاداری حسینی با حضور کارکنان ستاد فهمای مازندران برگزار شد

مراسم عزاداري سيد و سالار شهيدان اباعبدالله الحسين(ع) و 72 تن از ياران آن حضرت با حضور کارکنان ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد مازندران و کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران با خواندن زيارت عاشورا، سخنراني و مداحي در نمازخانه اين اداره کل برگزار شد.
شناسه خبر : 39935 تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۲۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) و 72 تن از یاران آن حضرت با حضور کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران و کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با خواندن زیارت عاشورا، سخنرانی و مداحی، ظهر روز گذشته (19 مرداد) در نمازخانه این اداره کل برگزار شد که با اقامه نماز جماعت همراه بود.

 حجت الاسلام «محمدعلی رضاپور»، سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این مراسم سوگواری طی سخنانی به رشادت های یاران امام حسین(ع) پرداخت و بر زیباشناسی کربلا توسط هنرمندان، نویسندگان و شعرا تاکید کرد.

 

وی اظهارکرد: حضرت زینب کبری(س) با توجه به مشاهده تمام وقایع کربلا در مواجه با عبیدالله بن زیاد گفت که «ما رایت الا جمیلا» جز زیبایی چیزی ندیدم  که آن حضرت، کربلا را به زیبایی توصیف کرد و نوعی نگاهی توحیدی و اعتقاد به امر و قضای الهی است.

 

حجت الاسلام رضاپور بیان کرد: حضرت امام سجاد(ع) که با صلاحدید خدا در نهضت کربلا، بیمار شد در وصف آن نهضت، نقش مهمی را ایفا کرد و آن حضرت و حضرت زینب کبری(س) در واقع بهترین سفیران آن نهضت شدند تا برای همیشه مانا بماند.

گفتنی است، مراسم سوگواری حسینی از اولین روز عاشورا با حضور کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران و کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با خواندن زیارت عاشورا و سینه زنی همراه بود.