از طرح حضرت علی‌اصغر(ع) تا پذیرایی روزانه از ۱۰ هزار زائر در موکب انصارالحسین(ع) بچه‌های مسجد
از طرح حضرت علی‌اصغر(ع) تا پذیرایی روزانه از ۱۰ هزار زائر در موکب انصارالحسین(ع) بچه‌های مسجد

از طرح حضرت علی‌اصغر(ع) تا پذیرایی روزانه از ۱۰ هزار زائر در موکب انصارالحسین(ع) بچه‌های مسجد

حجت‌الاسلام مقیمی با اشاره به برپایی موکب انصارالحسین(ع) در ایام اربعین و به همت کانون فرهنگی هنری حیدر کرار(ع)، گفت: اسکان خانوادگی روزانه ۱۵۰۰ نفر و توزیع روزانه ۱۰ هزار وعده غذایی با همکاری ۱۱۰ خادم افتخاری، از خدمات این موکب است.
شناسه خبر : 1204174 تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۰۱

حجت الاسلام «علی مقیمی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اعلام برنامه های کانون فرهنگی هنری «حیدر کرار» در مسجد امیرالمومنین(ع) (واقع در شهرستان ابرکوه از توابع استان یزد)، اظهار کرد: فعالیت کانون «حیدر کرار(ع)» بر گروه سنی نوجوان و جوان است و در همین راستا دوره های آموزشی، علمی، استعدادیابی، ورزشی و درسی برگزار می کند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری حیدر کرار(ع) با بیان اینکه مسجد امیرالمومنین(ع)  از مساجد فعال با حضور پرشور نوجوانان است، گفت: طبق آمار، این مسجد جزء پرمخاطب ترین مساجد منطقه است و امام جماعت آن با دیگر ارکان  همکاری و تعامل مستمر دارد.

 

حلقه های صالحین

وی تشکیل حلقه های صالحین را از دیگر برنامه های این مسجد نام برد و افزود: در حلقه های صالحین پیرامون موضوعات روز جامعه، شبهات روز در فضای مجازی و نیازهای مخاطبان پاسخ داه می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری حیدر کرار(ع) از برپایی موکب این کانون مسجدی در ایام اربعین حسینی خبر داد و بیان کرد: موکب انصارالحسین(ع) از سال 95 در مراسم پیاده روی اربعین در شهر نجف اشرف فعالیت می کند و تنها موکبی است که در شهر نجف اسکان خانوادگی دارد و تلاش دارد که خانواده هایی که به زیارت اربعین مشرف شده اند، دغدغه اسکان نداشته باشند. این موکب به صورت روزانه 1500 نفر را اسکان خانوادگی می دهد. همچنین، روزانه 10 هزار وعده غذایی میان زائران توزیع می کند و به مدت 15 روز برپا است.

 

وی با بیان اینکه زائران در هر ساعتی در این موکب حضور یابند، توسط خادمان خدمات پذیرایی (صبحانه، نهار و شام) به آنها ارایه می شود، ادامه داد: موکب انصارالحسین(ع) در سال های گذشته به زائران ایرانی و عراقی خدمات ارایه داده و  اقامه نماز جماعت در سه نوبت و برگزاری نشست های فرهنگی و تبیینی از برنامه های ن در ایام اربعین است.

 

تجهیز به سیستم سرمایشی

حجت الاسلام مقیمی از تجهیز موکب به سیستم های سرمایشی خبر داد و گفت: امسال بنا داریم، 25 دستگاه کولر از ایران به کشور عراق ارسال کنیم، ضمن اینکه توسط هشت تریلی امکانات و مایحتاج ضروری زائران برای تجهیز موکب انصار الحسین(ع) ارسال می شود. با توجه به اینکه رانندگان تریلی باید یک ماه در شهر نجف برای ارایه خدمات ساکن شوند، تاکنون 25 راننده برای حضور در کشور عراق برای خدمات ثبت نام کرده اند و متقاضی حضور و ارایه خدمات در این سفر شده اند.

 

اجرای طرح حضرت علی اصغر(ع)

مدیر کانون  فرهنگی هنری «حیدر کرار(ع)» از اجرای طرح حضرت علی اصغر(ع) به همت موکب انصار الحسین(ع) خبر داد و گفت: در قالب این طرح بنا داریم که برای کودکان مسابقه برگزار و جوایز به آنها اهدا کنیم. همچنین به خانواده هایی که با کودکشان در مراسم پیاده روی اربعین شرکت کرده اند و کالسکه ندارند، کالسکه به صورت رایگان اهدا می شود.

 

وی با اشاره به خدمت رسانی 110 خادم در موکب انصار الحسین(ع) در نجف اشرف، خاطر نشان کرد: برای خادمان این موکب از سه ماه قبل جلسات توجیهی و  آموزشی برگزار کرده ایم.

پایان پیام/ 40