دیدار جمعی از مسئولین با خانواده شهید اسماعیل عمرانی
دیدار جمعی از مسئولین با خانواده شهید اسماعیل عمرانی

دیدار جمعی از مسئولین با خانواده شهید اسماعیل عمرانی

عصر امروز ۱۸ مردادماه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با همراهی جمعی از مسئولین به مناسبت روز خبرنگار با خانواده شهید اسماعیل عمرانی دیدار کرد.
شناسه خبر : 1204133 تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۹:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، عصر امروز ۱۸ مرداد ماه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با همراهی جمعی از مسئولین به مناسبت روز خبرنگار با خانواده شهید اسماعیل عمرانی دیدار کرد.

 

حجت الاسلام «حمید بامری» در  دیدار با خانواده شهید عمرانی، گفت: در سطح کشور بیش از ۲ هزار خبرنگار شهید داریم.

 

امام جمعه عنبرآباد تصریح کرد: عرصه خبرنگاری یعنی مطالبه گری به حق، درست و انعکاس زیبایی هایی که در جامعه رخ می دهد.

 

وی نقش خبرنگار در جامعه امروزی را نقش ویژه و مهمی دانست و افزود: امروز در جنگ روایت ها نقش خبرنگار بسیار ارزشمند و سازنده است.

 

حجت الاسلام بامری اظهار کرد: رسانه ها در بیان و انعکاس همه ارزش ها و فرهنگ سازی هایی که لازمه موفقیت یک جامعه است، نقش بسزایی دارند و آنچه که جامعه را به سمت رشد کمک می‌کند، در قلم و زبان رسانه ها باید ساری و جاری شود.

 

«بهرام مسلمی مهنی» در این دیدار، با تاکید بر این که باید سواد رسانه ای را در جامعه تبیین کنیم، گفت: با تحقق این مهم می توان رسالت خبرنگاران را آسان تر کرد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اظهار کرد: متاسفانه خبرنگاران کمتر معرفی شده اند و رسالت آنها نادیده گرفته شده است.
 
وی با اشاره به این که مسئولین نباید نگاه نامحرم بودن نسبت به خبرنگاران داشته باشند، تصریح کرد: خبرنگاران همواره برای مطالبات مردم تلاش می کنند و مسولان نیز نباید نسبت به انجام این مطالبات کوتاهی کنند. 
 
«محسن نسب امیری» در دیدار با خانواده شهید عمرانی، گفت: خبرنگاران جایگاه ویژه ای دارند آنها کف میدان هستند.
 
فرمانده سپاه جیرفت با بیان این مطلب که تاثیرگذاری خبرنگار در همه حوزه ها دیده می شود، رسالت خبرنگار در واقع یک جهاد زینبی و امام سجادی است.
 
وی تصریح کرد: خبرنگار در انتقال ارزش های اسلام، نظام، انقلاب اسلامی و مواردی که تهدید کننده این ارزش ها است، تاثیری بسزایی دارد.
 
نسب امیری عنوان کرد: خبرنگار با توجه به جایگاه ویژه و تاثیرگذاری که دارد باید آنچه که رضای خداوند است را منتشر کند.
 
«ذبیح الله اعظمی» در این دیدار، ضمن تبریک روز خبرنگار، گفت: تولید محتوای خبر بسیار مهم است و افرادی که در جنوب کرمان تولید محتوی می کنند، قوی هستند.
 
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عدم آموزش سواد رسانه ای خسارات جبران ناپذیری به مردم وارد کرده است.
 
وی در خاتمه تاکید کرد: در منطقه خبرنگار تخصصی نداریم بنابراین باید آموزش تخصصی خبرنگاران در حوزه های مختلف خبری مدنظر قرار گیرد.

پایان پیام/ 586