کانون‌های مساجد مظهر توسعه فرهنگ دینی است
کانون‌های مساجد مظهر توسعه فرهنگ دینی است

کانون‌های مساجد مظهر توسعه فرهنگ دینی است

رجبی نژاد،گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مظهر توسعه فرهنگ دینی با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری در جامعه هستند.
شناسه خبر : 1204002 تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۱۶

حسین رجبی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ، با اشاره به فرارسیدم ماه حزن و اندوه محرم،گفت: و افزود :حدود ۷۰ جلد کتاب در زمینه های دینی ، مذهبی و قرآنی می باشد که در نوع خود در غنی‌سازی مجموعه کتابخانه‌ها مهم است  و با توجه به اینکه در هفته ی امر به معروف و نهی از منکر هستیم و هدف از اهدای کتاب ، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برای کودکان، نوجوانان و جوانان و تشویق و جذب آنان به سوی مسجد و فعالیت های دینی و مذهبی و حمایت از کتابخانه های روستایی است.

 

 مسئول کانون مسجد حضرت ابالفضل العباس( ع )روستای عبدالتاجدین کنگاور، افزود: احیای کارکردهای مسجد، ترویج فرهنگ قرآنی، سیره نبوی و معارف و آموزه‌های اهل بیت(ع) و همچنین مبارزه با هجمه‌های فرهنگی و استفاده از ابزارها و زبان‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی از رسالت ‌های اصلی کانون ‌های مساجد است.

 

وی خاطر نشان کرد: توجه و حمایت‌ ارگان های فرهنگی به مساجد روستایی بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های  موجود در روستا کمک کرده و باعث تقویت روحیه ی نشاط و شادابی در بین جوانان و نوجوانان و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری متنوع می شود.

 

رجبی نژاد، تصریح کرد:مسجد و کانون های مساجد با کارکردهای زیادی که دارد می تواند والدین و همه دست اندرکاران امر تربیت را کمک کند و راهگشای بسیاری از مشکلات تربیتی آنان به شمار رود.

 

مسئول کانون مسجد حضرت ابالفضل العباس( ع )روستای عبدالتاجدین کنگاور،اظهار کرد:کانون‌های فرهنگی مساجدبه عنوان نهادهای فرهنگی عمومی نقش بسزایی در ترویج فرهنگ مطالعه دارند، و با اجرای طرح «فهما» به دنبال توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه است.

پایان پیام/ 712