آیین «شام غریبان» در کانون های مساجد جهرم برگزار شد
آیین «شام غریبان» در کانون های مساجد جهرم برگزار شد

آیین «شام غریبان» در کانون های مساجد جهرم برگزار شد

آیین شام غریبان اسرای دشت کربلا همزمان با شب شهادت سرور و سالار شهیدان در کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان جهرم برگزار شد.
شناسه خبر : 1203896 تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، در غروب غم‌انگیز عاشورای ابا عبدالله‌الحسین (ع) بچه های مسجد در کانون های فرهنگی هنری شهرستان جهرم با برپایی مراسم شام غریبان در اندوه غربت و اسارت خاندان عصمت و طهارت (ع) خون گریستند.

 

در این مراسم حزن انگیز سوگواران حسینی، شیفتگان سیدالشهدا و دلسوختگان حسین بن علی (ع) با روشن کردن شمع در سوگ شهدای کربلا و مظلومیت اسرای عاشورا و غم غربت زینب کبری (س) عزاداری کرده و اشک ماتم ریختند.
 

مردم متدین اعم از زن و مرد، پیر و جوان خالصانه با حضور در جمع بچه های مسجد در نقاط مختلف این شهر در این شب ماتم و عزا به سوگواری پرداختند.
 

عزداران در این مراسم معنوی که بصورت گسترده در کانون های فرهنگی هنری شهر و روستا برگزار شد با عقلیه بنی هاشم و پیام رسان کربلا حضرت زینب کبری (س) و قافله اسرای دشت نینوا همدردی کردند.
 

مراسم شام غرییان امام حسین (ع)  با حضور گسترده مردم به ویژه بچه های مسجد تا ساعاتی از شب ادامه داشت.

 

آیین «شام غریبان» پس از برگزاری ۱۰ روز عزاداری پایان بخش عزاداری های دهه اول محرم در کانون های فرهنگی هنری مساجد بوده و از امشب عزاداری مسجدی ها در دهه دوم محرم آغاز می شود.

 

پایان پیام/ 691