اقامه عزای حسینی در ۷۰ روستای دورافتاده و اطعام ۱۵ هزار نفر از محرومان توسط کانون شهید باکری
اقامه عزای حسینی در ۷۰ روستای دورافتاده و اطعام ۱۵ هزار نفر از محرومان توسط کانون شهید باکری

اقامه عزای حسینی در ۷۰ روستای دورافتاده و اطعام ۱۵ هزار نفر از محرومان توسط کانون شهید باکری

حجت‌الاسلام خاوری با اشاره به خدمات کانون فرهنگی هنری شهید باکری برای محرومان در دهه محرم، گفت: برپایی مراسم عزای سیدالشهداء(ع) در ۷۰ روستای دورافتاده و توزیع ۱۵ هزار پرس اطعام حسینی بین محرومان ازجمله این خدمات است.
شناسه خبر : 1203480 تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۰۷

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «شهید باکری»، از کانون‌های فعال در رودبار جنوب کرمان است. این کانون در برگزاری مراسم های ویژه در مناطق حاشیه نشین و روستاها در مناسبت ها، خدمت‌رسانی به اقشار محروم و بی‌بضاعت فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد.

 

 توزیع ۵۰ بسته پرچم و سربند

حجت الاسلام «جمشید خاوری»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان  با اشاره به رویکردها و برنامه های کانون فرهنگی هنری شهید باکری مسجد صاحب الزمان (عج) در محرم حسینی، اظهار کرد: همزمان با ماه محرم ۵۰ بسته شامل پرچم، سربند و پیکسل در بین هیئت های مذهبی شهرستان توزیع شد و در این ایام به خانواده های محروم و نیازمند بسته های معیشتی اهدا می شود.

  

اقامه عزای حسینی در ۷۰ روستای محروم و دور افتاده

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری با اشاره بیان اینکه یکی دیگر از برنامه های ویژه ماه محرم این کانون، برپایی مجالس عزای حسینی در ۷۰ روستای محروم و دورافتاده رودبار جنوب است، تصریح کرد: در دهه اول ماه محرم 15هزار پرس غذای گرم طبخ و با مشارکت طلاب و مبلغین میان خانواده های محروم توزیع می شود، ضمن اینکه  40 زوج محروم که با حمایت های کانون، زندگی مشترکشان را آغاز کردند به مشهد مقدس اعزام شدند.

 

حجت الاسلام خاوری به برنامه های این کانون در محور خدمات اجتماعی اشاره کرد و گفت: به همت خیرین بخشی از هزینه های درمان ۳۰ بیمار صعب العلاج پرداخت شد و به ۱۰۰ بیمار سرطانی کمک رسانی شده است.

 

ترویج سبک زندگی فاطمی

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری با اشاره به دیگر برنامه های این کانون مسجدی گفت: فراهم کردن بستر ازدواج آسان جوانان یکی از برنامه های این کانون است که در همین راستا از ابتدای سال تاکنون توانستیم، 90 زوج جوان را به خانه بخت بفرستیم تا گامی در جهت  توسعه و ترویج سبک زندگی فاطمی برداشته شود.

 

وی تاکید کرد: گروه جهادی این کانون فرهنگی هنری در حمایت از کشاورزان روستاهای جنوب کرمان سال گذشته ۱۰ تُن محصول پیاز کشاورزان شهرستان رودبار جنوب را در بین خانوارهای نیازمند شهر مشهد مقدس و حاشیه این شهر توزیع کرد. همچنین به همت گروه جهادی این مسجد مرمت و بازسازی 20 مسجد در دستور کار قرار گرفت.

 

حجت الاسلام خاوری با اشاره به خدمات این کانون در بحران کرونا گفت: کارگاه تولید ماسک گروه جهادی کانون فرهنگی هنری شهید باکری در اوج بیماری کرونا که با کمبود ماسک مواجه بودیم در طی دو ماه ۱۰ هزار ماسک تهیه و تولید کرد. این کارگاه با مشارکت بانوان عضو گروه جهادی و با مجوز مرکز بهداشت این شهرستان راه اندازی شد.

 

مشارکت ۷۰۰ طلبه در فعالیت های جهادی

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب با بیان اینکه 700 طلبه از طلاب قم با این کانون در زمینه های مختلف آموزشی و جهادی مشارکت دارند، خاطرنشان کرد: از آنجایی که کپرنشینان از حداقل های زندگی برخورد دار هستند و با توجه به آسیب پذیری بیشتر آنها پس از شیوع کرونا، در اولین مرحله اقدام به توزیع بسته های بهداشتی همراه با آموزش راه های پيشگيری از این بیماری به کپرنشینان کردیم که طلاب نیز ما را همراهی کردند.

 

پایان پیام/ 40