برگزاری پویش بزرگ «کربلای خانوادگی و خانواده کربلایی» در استان اردبیل
برگزاري پويش بزرگ «کربلاي خانوادگي و خانواده کربلايي» در استان اردبيل
به همت ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان اردبیل برگزار می‌شود؛

برگزاری پویش بزرگ «کربلای خانوادگی و خانواده کربلایی» در استان اردبیل

آمون گفت: پويش بزرگ «کربلاي خانوادگي و خانواده کربلايي» با هدف رويش واقعه کربلا در متن زندگي ويژه خانواده هاي استان اردبيل برگزار مي شود.
شناسه خبر : 39862 تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۱۶

«مصطفی آمون» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان اردبیل بیان کرد: پویش بزرگ «کربلای خانوادگی و خانواده کربلایی» با هدف رویش واقعه کربلا در متن زندگی ویژه خانواده های استان اردبیل برگزار می شود.
 
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: هدف از برگزاری این طرح، عمل به امر به معروف و نهی از منکر و تاثیرگذاری درس های واقعه کربلا در متن زندگی خانواده ها می باشد.
 
این مقام مسئول افزود: کودکان و کربلا، تربیت کربلایی، بخشش کربلایی، فداکاری در کربلا، شهادت و کربلا، مناجات کربلایی، خانواده کربلایی، صبر کربلایی، غیرت کربلایی، عزت کربلایی، دشمن شناسی در کربلا، ولایت در کربلا، آزادگی در کربلا، عهد کربلایی، وقت شناسی کربلایی، همت کربلایی و ... از جمله محورهای این طرح است.
 
آمون ادامه داد: علاقمندان می توانند در بخش های عکس و فیلم (یک دقیقه ای)، کودک و محرم، خاطره گویی و دل نوشته های عاشورایی، پادکست و تولیدات صوتی و اجتماعی شرکت کنند.
 
وی بیان کرد: بخش عکس و فیلم شامل نصب پرچم عزا در سردرب منازل، فضاسازی عاشورایی منازل، روضه های خانوادگی، جلسات قرآن خانوادگی، قرائت زیارت عاشورا و اربعین خانوادگی، نماز جماعت خانوادگی، حضور خانوادگی در مراسم عزاداری، حجاب و عفاف زینبی و عاشورایی، عاشورا و پیاده روی اربعین؛ بخش کودک و محرم شامل نقاشی کودکان با موضوع محرم و صفر؛ بخش خاطره گویی و دلنوشته های عاشورایی شامل مطالب و نوشته های با محوریت مراسم عزاداری محرم و پیاده روی اربعین؛ بخش پادکست و تولیدات صوتی شامل شعرخوانی و مداحی کودکان و نوجوانان و خاطره نگاری از شهدای کربلای ایران و مدافعان حرم و بخش اجتماعی نیز شامل اهدای کمک معیشتی خانوادگی به نیازمندان، تولیدات فرهنگی و هنر خانگی عاشورایی و نذورات فرهنگی هنری و اجتماعی عاشورایی است.
 
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: علاقمندان می توانند آثار خود را از طریق شبکه های اجتماعی ایتا، بله، گپ و واتساپ به شماره 09018897103 ارسال نمایند.
 
آمون اضافه کرد: شرکت کنندگان تا 5 مهرماه فرصت دارند تا آثار خود را ارسال نموده و نتایج نیز 17 ربیع الاول همزمان با ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) اعلام خواهد شد.
 
وی اذعان داشت: پس از داوری آثار، به 10 خانواده برگزیده هر کدام مبلغ 5 میلیون ریال اهدا خواهد شد.