نمایندگان مجلس شورای اسلامی به افزایش سرانه فرهنگی کانون های مساجدکمک کنند
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به افزایش سرانه فرهنگی کانون های مساجدکمک کنند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به افزایش سرانه فرهنگی کانون های مساجدکمک کنند

حجت الاسلام نعمتی به فعالیت ۱۲۰۰کانون فرهنگی هنری در مساجد مازندران اشاره کرد و گفت: امید است نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان با توجه به فعالیت هایاثرگذار این کانون های در جبهه فرهنگی برای افزایش سرانه فرهنگی کانون های مساجد تلاش کنند.
شناسه خبر : 1203270 تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «رجب نعمتی» امروز(۱۵مرداد) در گفتگو با «رضا حاجی پور» نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی به فعالیت  هزار و ۲۰۰کانون فرهنگی هنری مساجد در استان مازندران اشاره و اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری طبق مصوبه شورای عالی انقلاب در سال ۱۳۷۲مجوز تاسیس دریافت کردند.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران افزود: این کانون ها با توجه به دغدغه رهبری مبنی بر مقابله با تهاجم فرهنگی در بستر مساجد تاسیس شده اند.

 

وی با بیان اینکه ۱۲۸کانون فرهنگی هنری در شهرستان آمل فعالیت دارند، ادامه داد: ۵۰کانون از این تعداد در سطح شهر فعالیت دارند.

 

حجت الاسلام نعمتی به پیشینه فرهنگی آمل و مردمان این دیار اشاره و بیان کرد: کانون های مساجد این شهرستان در استان و کشور شاخص هستند.

 

وی به جایگاه کانون های مساجد آمل در رویداد ملی فهما اشاره کرد و گفت: کانون سجادیه آمل در رواق همدلی در کشور رتبه برتر را از آن خود کردند.

 

حجت الاسلام نعمتی به فعالیت کانون فرهنگی هنری جندالله آمل آشاره کرد و افزود: این کانون به دلیل برخی اختلافات سلیقه ای دچار چالش شده و از تب و تاب افتاده است.

 

وی با بیان اینکه سال ۱۳۹۵قانونگذار بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تکلیف کرد تمام مساجد شهری باید کانون فرهنگی هنری داشته باشند و روستاهای دارای بیش از ۱۰۰۰نفر جمعیت نیز باید کانون فرهنگی هنری داشته باشند،اظهار کرد: ۲۳سهمیه در آمل داریم که می طلبد مراحل ایجاد این کانون ها مرتفع شود.

 

حجت الاسلام نعمتی به فعالیت ۴۶کتابخانه مساجد در آمل اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۳۷کتابخانه مخزن دار هستند و هر کتابخانه بیش از هزار جلد کتاب و کتابدار برای ارائه فعالیت های کتابخانه ای دارند.پ

 

وی به اعتبارات محدود کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و افزود: پیش از سر کار آمدن دولت دوازدهم برای هر کانون فرهنگی هنری سرانه فرهنگی یک میلیون تومانی واریز می شد و در مجموع می شد یک میلیارد تومان که برای انجام فعالیت های مسجدی کمک حال مسجدی هابود.

 

سرپرست ستاد فهمای مازندران با بیان اینکه کانون ها کادرسازی را در سطح مساجد شهری و روستایی دارند، گفت: سال گذشته برای ۱۲۰۰کانون فرهنگی هنری ستاد کشور ۷۵میلیون تومان دریافتی داشتیم.

 

وی به فعالیت دولت انقلابی و مجلس انقلابی اشاره کرد و افزود: انتظار می رود در بحث اعتبارات فرهنگی بودجه هایی به سمت کانون های مساجد استان سرریز شود.

 

حجت الاسلام نعمتی به فعالیت کانون های فرهنگی هنری جریان ساز در مساجد شهرستان آمل اشاره و بیان کرد: امید است بودجه حمایتی از سوی نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی برای حمایت از این کانون ها در نظر گرفته شود.

پایان پیام/ 286