مراسم عزاداری عاشورای حسینی در جوار امامزاده سید ابوالقاسم برگزار می‌شود
مراسم عزاداری عاشورای حسینی در جوار امامزاده سید ابوالقاسم برگزار می‌شود

مراسم عزاداری عاشورای حسینی در جوار امامزاده سید ابوالقاسم برگزار می‌شود

مختار امیری گفت: عاشورای حسینی مراسم عزاداری با حرکت دسته سینه زنی در روستاهای اطراف به سمت بقعه متبرکه امامزاده سید ابوالقاسم معروف به زیارت بچه برگزار می شود.
شناسه خبر : 1203157 تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۳۱

«مختار امیری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به فعالیت های کانون در دهه اول محرم، گفت: امسال نیز همچون سال گذشته با توجه به شرایط کرونایی، مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) در حیاط مسجد برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری علقمه روستای عباس آباد قلعه گنج افزود: به همین منظور در آستانه ورود به ماه محرم، به همت بچه مسجدی های کانون، فضای بیرونی مسجد و محله متناسب با این ایام فضاسازی شد.

 

وی بیان کرد: مراسم عزاداری هر شب پس از اقامه نماز مغرب و عشا در این مکان برگزار می شود و در پایان نیز غذای نذری به صورت بیرون بر در بین عزاداران حسینی توزیع می شود.

 

امیری ابراز کرد: در تاسوعا مراسم عزاداری با حرکت دسته سینه زنی روستای تم بت برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری علقمه روستای عباس آباد قلعه گنج ادامه داد: عاشورای حسینی نیز مراسم عزاداری با حرکت دسته سینه زنی در روستاهای اطراف به سمت بقعه متبرکه امامزاده سید ابوالقاسم معروف به زیارت بچه برگزار می شود.

 

وی اظهار کرد: علاوه بر این نیز پس از اقامه عزای حسینی در روز عاشورا، عصر این روز در جوار گلزار شهدای گمنام مراسم تعزیه خوانی برگزار می شود.

 

امیری اضافه کرد: در این تعزیه خوانی سعی می شود وقایع نیم روز عاشورا با زبان هنر به تصویر کشیده شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری علقمه روستای عباس آباد قلعه گنج عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه های کانون، برگزاری مراسم قرائت زیارت عاشورا است که هم زمان با ماه محرم آغاز شده تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

 

وی یادآور شد: همچنین از ابتدای ماه محرم به همت بچه مسجدی های کانون، ایستگاه صلواتی برپا شده و روزانه تا پایان ماه پذیرای عزاداران حسینی است.

 

امیری در خاتمه، گفت: همایش احلی من عسل مسجد جامع و شیرخوارگان حسینی از سایر برنامه های مناسبتی این ایام بود که با حضور اعضای کانون برگزار شد.

پایان پیام/ 586