مهد محرم بچه مسجدی ها میزبان کودکان حسینی
مهد محرم بچه مسجدی ها میزبان کودکان حسینی

مهد محرم بچه مسجدی ها میزبان کودکان حسینی

مینا درینی گفت: هم زمان با آغاز ماه عزای سیدالشهدا (ع)، مهد محرم راه اندازی شده و بچه مسجدی ها در این مهد میزبان کودکان حسینی هستند.
شناسه خبر : 1202868 تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۶:۴۸

«مینا درینی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به برنامه های کانون در ماه محرم، گفت: هم زمان با آغاز ماه عزای سیدالشهدا (ع)، مهد محرم راه اندازی شده و بچه مسجدی ها در این مهد میزبان کودکان حسینی هستند.

 

مدیر کانون تخصصی عفاف و حجاب جنوب کرمان افزود: هر شب در این مهد به مدت ۲ ساعت و نیم در خدمت کودکان هستیم و سعی می کنیم آنها را با عاشورا بیشتر آشنا کنیم.

 

وی بیان کرد: به همین منظور کودکان ۵ تا ۱۰ ساله در قالب قصه و نقاشی با این واقعه مهم آشنا می شوند.

 

درینی ابراز کرد: بخشی از فعالیت های مهد محرم شامل مداحی توسط کودکان، سینه زنی و رنگ آمیزی نقاشی محرم است.

 

مدیر کانون تخصصی عفاف و حجاب جنوب کرمان اظهار کرد: همچنین هر شب حلقه های تربیتی ویژه دختران تشکیل شده و در این حلقه به زبان قابل فهم کودکان در مورد حجاب، عفاف و اخلاق صحبت می شود.

 

وی با اشاره به این که یکی دیگر از برنامه های ویژه ماه محرم برپایی میز حجاب است، اضافه کرد: میز حجاب در پارک ولیعصر (عج) شهر جیرفت راه اندازی می شود و یکی از فعالیت هایی که قرار است در قالب این میز انجام شود، توزیع بسته های فرهنگی تبلیغی حجاب است.

 

درینی در خاتمه عنوان کرد: همچنین قصد داریم در ابتدای دهه دوم محرم در قالب این میز، به سوالات و شبهات در خصوص عفاف و حجاب پاسخ دهیم.

پایان پیام/ 586