آیین عزاداری دهه اول محرم در کانون «خوزنکلا»
آيين عزاداري دهه اول محرم در کانون «خوزنکلا»

آیین عزاداری دهه اول محرم در کانون «خوزنکلا»

نجاتي با اشاره به برپايي مراسم عزاداري دهه اول در کانون خوزنکلا گفت: در اين مراسم ه رشب متوسل به يک شهيد والا مقام روستا شده ايم و سفره اطعام و پذيرايي از عزاداران حسيني نيز برقرار است.
شناسه خبر : 39831 تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۳۵

«امید نجاتی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان البرز در خصوص فعالیت‌های فرهنگی هنری مسجد مسلم ابن عقیل روستای خوزنکا گفت: با توجه به فرارسیدن ایام عزاری حسینی و شهدایی که این روستا تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است، به پیشنهاد شورا و  هیات امنای مسجد، هر شب مراسم عزاداری سالار شهیدان حضرت امام حسین (علیه السلام)، با نام گذاری و قرار دادن تصویر یک شهید مراسم دعا، روضه و سخنرانی برگزار می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری خوزنکلا (جاده چالوس) در تشریح فعالیت های کانون و برنامه ها خوزنکلا و اقدامات انجام شده ادامه داد: هرشب دهه اول ماه محرم نزدیک به 700 پرس غذا پخت وبعد از مراسم عزاداری بین حاضرین توزیع می شود.


نجاتی در ادامه خاطرنشان کرد: مراسم عزاداری شب ششم ماه محرم مزین به نام شهید والا مقام داوود ایزدیاربود که با توسل به ایشان نسبت به عرض ارادت به ساحت امام حسین (علیه السلام) و شهدای کربلا، با حضور سخنران و مداحی فضا معنوی و معرفتی و شناختی از حماسه حسینی و اثرات بسیار ارزشمند در مسیر رشد و تعالی انسانی اثرات ماندارگاری را برجای خواهد گذاشت.