سوگواره «احلی من العسل» در کانون «شهید رحمانیان» جهرم برگزار شد
سوگواره «احلی من العسل» در کانون «شهید رحمانیان» جهرم برگزار شد

سوگواره «احلی من العسل» در کانون «شهید رحمانیان» جهرم برگزار شد

ترابفرد گفت: سوگواره «احلی من العسل» با حضور نوجوانان مسجدی در کانون فرهنگی هنری ‌«شهید علی اکبر رحمانیان» شهرستان جهرم برگزار شد.
شناسه خبر : 1202699 تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۲۹

«هادی ترابفرد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: به مناسبت بزرگداشت شهدای نوجوان و جوان کربلا به ویژه حضرت قاسم بن الحسن علیه السلام، سوگواره «احلی من العسل» به همت بچه های مسجد در کانون فرهنگی هنری «سردار شهید علی اکبر رحمانیان» شهرستان جهرم برگزار شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «سردار شهید علی اکبر رحمانیان» جهرم افزود: این برنامه با نوجوانان عاشورایی با عنوان «احلی من العسل» صبح امروز مصاف با ششم محرم الحرام که منتسب به حضرت قاسم ابن الحسن (ع) است در این کانون برگزار شد.

 

وی بیان کرد:  نوجوانان مسجدی در این آیین با تبعیت از مقام والای حضرت قاسم بن الحسن (ع) و حضرت عبدالله بن الحسن (ع) و نیز تجلیل از رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدا ندای «لبیک یا حسین (ع)» سر دادند.

 

ترابفرد همچنین، ولایتمداری، آشنایی با شهید نوجوان کربلا و شهدای نوجوان دوران هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم و ترویج روحیه استکبار ستیزی در بین نوجوانان را از اهداف این سوگواره عنوان کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: این سوگواره با حضور نوجوانان حسینی و سخنرانی حجت الاسلام «دستداده» امام جماعت مسجد و نوحه خوانی «عطایی» ذاکر اهل بیت (ع) در کانون فرهنگی هنری «سردار شهید علی اکبر رحمانیان» برگزار شد.

 

به گزارش شبستان، عبارت «احلی من العسل» یا شیرین‌تر از عسل، به حضرت قاسم فرزند امام حسن (ع) منسوب است که در شب عاشورا وقتی عمویش امام حسین (ع) پرسید: مرگ نزد تو چگونه است؟ او پاسخ داد: برای من شیرین‌تر از عسل است. 

 

در سال‌های اخیر ششم محرم سوگواره‌ای با حضور دانش‌آموزان برگزار می‌شود که به تأسی از نوجوانان عاشورایی و گرامیداشت یاد و نام حضرت قاسم بن الحسن(ع) «احلی من العسل» نامگذاری شده است.

 

پایان پیام/ 691