برگزاری مراسم «زنجیرزنی» در کانون «دوستان آسمانی» جهرم
برگزاری مراسم «زنجیرزنی» در کانون «دوستان آسمانی» جهرم

برگزاری مراسم «زنجیرزنی» در کانون «دوستان آسمانی» جهرم

گواهیان از برگزاری مراسم «زنجیرزنی» با حضور پرشور بچه های مسجد در کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» شهرستان جهرم خبر داد.
شناسه خبر : 1202726 تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۳۰

«مسعود گواهیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: در برنامه های عزاداری کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» علاوه بر عزاداری های متداول، هیات زنجیرزنی «حضرت علی اصغر (ع)» نیز برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» شهرستان جهرم افزود: این هیات زنجیرزنی که سابقه بیش از 20 ساله دارد هر سال و در دهه نخست محرم فعالیت می کند.

 

وی بیان کرد: امسال نیز طبق روال هر ساله، عزاداری به شیوه زنجیرزنی در این کانون فرهنگی هنری برگزار شده و هر شب تا پایان دهه اول محرم ادامه دارد.

 

گواهیان عنوان کرد: زنجیرزنان هیات «حضرت علی اصغر (ع)» کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» که متشکل از بچه های مسجد هستند هر شب در یک مسیر خاص به عزاداری می پرازند.

 

وی ادامه داد: عزاداری بچه های مسجد از محل کانون آغاز و به سمت مسجدی در محله های جهرم ادامه پیدا می کند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» جهرم خاطرنشان کرد: فعالیت هیات زنجیرزنی این کانون پس از برگزاری مراسم سخنرانی و مرثیه خوانی که به صورت متداول در مسجد برگزار می شود، آغاز و هر شب نیز ادامه دارد.

 

وی گفت: همچنین در صبح روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی نیز عزاداری به شیوه زنجیرزنی توسط بچه های مسجد به سمت امامزاده «حسین (ع)» و مصلی جمعه جهرم انجام می شود.

 

گواهیان اذعان کرد: از زیبایی های این هیات زنجیرزنی حضور پرشور بچه های مسجد در سنین مختلف است به نحوی که کودکان ونوجوانان تا بزرگسالان به صورت یکپارچه در کنار یکدیگر به عزاداری می پردازند.

 

پایان پیام/ 691