طرح محلات اسلامی با هم‌افزایی میان بسیج و کانون‌های مساجد تسریع می‌یابد
طرح محلات اسلامي با هم‌افزايي ميان بسيج و کانون‌هاي مساجد تسريع مي‌يابد
رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور؛

طرح محلات اسلامی با هم‌افزایی میان بسیج و کانون‌های مساجد تسریع می‌یابد

بابا احمدي با اشاره به اهميت تعامل و همکاري ميان ارکان مسجد بيان کرد: تحقق طرح محلات اسلامي با هم‌افزايي ميان بسيج و کانون‌هاي مساجد تسريع مي‌يابد.
شناسه خبر : 39816 تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۲۴

سرتیپ دوم پاسدار «حیدر بابا احمدی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به اینکه باید همه امور جامعه در مسجد شکل گرفته، هدایت و مدیریت شود؛ بیان کرد: مساله دیگر آن است که فعالیت‌های مسجد باید همه جانبه‌نگر شود.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور ادامه داد: کانون‌های مساجد کار فرهنگی را دنبال می‌کنند و پایگاه‌های مقاومت بسیج نیز یک شبکه مویرگی محسوب می‌شوند که به عنوان ستون‌های مستحکم نظام جمهوری اسلامی، پیوند دهنده جامعه و حاکمیت اسلامی هستند؛ از سوی دیگر با توجه به اینکه ارکان مختلفی در مسجد فعالیت دارند باید میان آنها همکاری حداکثری وجود داشته باشد؛ هیات امنا، پایگاه مقاومت بسیج، کانون‌ فرهنگی هنری، با تعامل هرچه بیشتر با یکدیگر جبهه هم‌افزایی را در راستای تحقق ماموریت های خود شکل می‌دهند که این جبهه هم‌افزا به تولید قدرت نرم در محدوده محله و مسجد منجر می‌شود.

وی با اشاره به تعامل میان بسیج مساجد و محلات و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تصریح کرد: اکنون نیز بسیاری از بسیجیان علاوه بر پایگاه بسیج مسجد در کانون‌ها نیز فعالیت دارند، اساسا بهترین عناصر مردمی اعم از نخبگان جامعه، معتمدین محل، متنفذین که در محدوده مسجد حضور دارند در این جایگاه‌ها نقش‌آفرینی کرده و با آنها ارتباط و همکاری دارند که طبیعتا تاثیر بسزایی در سطح جامعه بر جای خواهد گذاشت.


بابا احمدی در بخش دیگری از مباحث خود گفت: بسیج در عرصه‌های مختلف از جمله فرهنگ و هنر ماموریت دارد؛ بنابراین شکل‌گیری تعامل هرچه بیشتر بین بسیج و اعضای کانون‌ها دستاوردهای خوبی را در حوزه تولید و مدیریت محتوای فرهنگی و همچنین تزریق و ترویج آن در جامعه ایفا می کند.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور بیان کرد: از سال گذشته طرح تحقق محلات اسلامی به صورت رسمی از سوی بسیج دنبال می‌شود، این ماموریتی بود که بسیج به عنوان یک فرمان از مقام معظم رهبری دریافت کرد؛ در این طرح همه ارکان مسجد و محله با یکدیگر هماهنگ و هم افزا می شوند؛ در طرح مذکور، حوزه فرهنگ و هنر و سایر ظرفیت‌ها در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا اثربخش‌تر ظاهر شوند.

وی با اشاره به جلسه اخیر خود با حجت‌الاسلام و المسلمین خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنر مساجد کشور، گفت: این ستاد و البته مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به ویژه شخص وزیر اهتمام ویژه‌ای نسبت به تحقق هم‌افزایی هرچه بیشتر با بسیج دارند؛ مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند: «بسیج در همه‌ عرصه‌ها مظهر مردم‌سالاری دینی و مردم‌سالاری اسلامی است»؛ با توجه به بیانات ایشان، در محلات نیز بنا بر این است که مردم پای کار بیایند و مسایل را احصا و حل و فصل کنند.

بابا احمدی افزود: از سوی دیگر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور همواره نسبت به حضور مردم در صحنه تاکید و اهتمام داشته‌اند، هرچه بازوان عملیاتی پایگاه‌های بسیج و کانون‌ها در مساجد تقویت شود منجر به تحقق هرچه بیشتر این حضور مردمی با محوریت امامان محلات خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور در بخش دیگری از مباحث خود ضمن تقدیر از رویکرد خبرگزاری شبستان در عرصه معرفی فعالیت‌های مسجدی در سطح محلات گفت: امیدواریم که این ظرفیت رسانه‌ای بیش از پیش پای کار بیاید و بتواند الگوهای موفق را در مساجد به ویژه در عرصه طرح تحقق محلات اسلامی در سراسر کشور احصا، تبلیغ و ترویج کند.

وی تصریح کرد: انعکاس رسانه ای این موارد به معرفی الگوهای مسجدی کمک کرده و  سبب می شود تا سایر مساجد نیز در راستای تبدیل به آن الگوی مسجدی گام بردارند؛ امیدواریم خبرگزاری شبستان در این عرصه با قوت و قدرت به این موضوع بپردازد.