برگزاری ویژه برنامه حسینیه کودک و نوجوان در کانون «مکتب الصادق (ع)» فیروزآباد
برگزاری ویژه برنامه حسینیه کودک و نوجوان در کانون «مکتب الصادق (ع)» فیروزآباد

برگزاری ویژه برنامه حسینیه کودک و نوجوان در کانون «مکتب الصادق (ع)» فیروزآباد

حیدری نژاد از برگزاری ویژه برنامه حسینیه کودک و نوجوان در ایام دهه اول محرم به همت بچه های مسجد در کانون فرهنگی هنری «مکتب الصادق (ع)» فیروزآباد خبرداد.
شناسه خبر : 1202464 تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۲۴

«یونس حیدری نژاد» در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان از فیروزآباد، گفت: به ابتکار بچه های مسجد در کانون فرهنگی هنری «مکتب الصادق (ع)» فیروزآباد ویژه برنامه حسینیه کودک و نوجوان در دهه اول محرم برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «مکتب الصادق (ع)» فیروزآباد، افزود: ضرورت آشنایی کودکان و نوجوانان با مفهوم عزاداری برای سیدالشهدا (ع) همراه با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی از الزامات برگزاری این حسینیه است.

 

وی با اشاره به برنامه های این حسینیه، افزود: قصه گویی، نمایشنامه، تعزیه کودک، اجرای سرود، عزاداری کودکانه و کاردستی و نقاشی از برنامه های حسینیه کودک و نوجوان این کانون فرهنگی هنری است.

 

حیدری نژاد اضافه کرد: همچنین اجرای مسابقه، هیات کتاب و نذری پزی ویژه نوجوانان از دیگر عناوین برنامه های حسینیه کودک و نوجوان در کانون فرهنگی هنری «مکتب الصادق (ع)» است.

 

وی به دیگر برنامه های این کانون در ایام محرم اشاره کرد و گفت:  در آیین عزاداری و سوگواری ایام شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش حجت الاسلام «فاطمی نسب» کارشناس مسائل مذهبی به سخنرانی در رابطه با پیرامون قیام امام حسین (ع) می پردازد.

 

مدیر کانون «مکتب الصادق (ع)» فیروزآباد بیان کرد: همچنین شرکت کنندگان در این مجلس و محفل امام حسینی (ع) در کانون فرهنگی هنری «مکتب الصادق (ع)» شهرستان فیروزآباد از نوای مرثیه خوانی و نوحه سرایی «عارف ابراهیمی» و «سیدمهرداد میرزاده» از ذاکران اهل بیت (ع) بهره مند می شوند.

 

حیدری نژاد با اشاره به زمان برگزاری این آیین، عنوان کرد: آیین عزاداری سیدوسالار شهیدان (ع) در کانون فرهنگی هنری «مکتب الصادق (ع)» فیروزآباد از روز جمعه هفتم مرداد ماه همزمان با شب اول محرم همزمان با اقامه نماز مغرب و عشا برگزار می شود.

 

وی با قدردانی از همیاری مجمع «فاطمیون» شهرستان فیروزآباد در برگزاری این مراسم، از عموم شهروندان برای شرکت در مجلس عزای اباعبدالله الحسین (ع) دعوت کرد.

پایان پیام/ 691