وداع با شهیدان مدافع حرم به همت کانون «شهدای فقیه محله» شهرستان جویبار
وداع با شهيدان مدافع حرم به همت کانون «شهداي فقيه محله» شهرستان جويبار

وداع با شهیدان مدافع حرم به همت کانون «شهدای فقیه محله» شهرستان جویبار

وداع با پيکر شهيدان «رحيم کابلي و عبدالله اسکندري» از شهداي مدافع حرم با حضور اعضاي کانون فرهنگي هنري شهدا فقيه محله و امت شهيد پرور در شهرستان جويبار برگزار شد.
شناسه خبر : 39788 تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۰۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: مردم شهیدپرور و ولایی استان مازندران در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان کربلا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) میزبان پنج شهید مدافع حرم «عبدالله اسکندری»، «عباس آسمیه»، «رحیم کابلی»، «محمدامین کریمیان»، «مصطفی تاش موسی» هستند و پیکر سه شهید مازندرانی «کابلی»، «تاش موسی» و «کریمیان» در ایام عاشورا و تاسوعا، تشییع و تدفین می شود.

بر پایه این گزارش: شب گذشته (سه شنبه 11 مرداد) کاروان مدافعان حرم حضرت زینب کبری(س)  از سمت شرق استان، وارد مازندران و شهرستان گلوگاه شدند و مورد اسقبال اقشار مختلف مردم قرار گرفتند.

همچنین در ادامه سفر این کاروان، پیکر شهیدان «کابلی و اسکندری» شب گذشته به شهرستان جویبار انتقال یافته و مراسمی با حضور مردم ولایت مدار با حضور اعضای کانون فرهنگی هنری شهدا فقیه محله شهرستان جویبار و امت شهید پرور، هیئت‌های عزاداری و قشر‌های مختلف مردم برگزار شد. در این مراسم نوحه سرایی و زنجیرزنی در رثای اباعبدالله (ع) نیز برپا شد.

 

برپایه این گزارش، مراسم استقبال و وداع با شهدای مدافع حرم در شهرهای مختلف دیار علویان برنامه‌ریزی شده است و تشییع و تدفین پیکر شهید «کابلی» صبح روز تاسوعا، شهید «کریمیان» بعد ازظهر تاسوعا و شهید «تاش موسی» صبح روز عاشورا برگزار می شود.

 

گفتنی است، روحانی شهید «امین کریمیان» متولد ۱۳۷۳ در بهنمیر بابلسر است که در ۲۷ خرداد ماه ۱۳۹۵ در حلب سوریه آسمانی شد و پس از شش سال دوری به بابلسر بازمی‌گردد.

 

«مصطفی تاش موسی» متولد رامسر در سال۱۳۹۴در نبرد علیه تکفیری ها در جنوب حلب طی عملیاتی به همراه همرزمانش شهید شد و پیکر مطهرش به دست تروریست های تکفیری افتاد.

 

«رحیم کابلی» از شهدای مدافع حرم استان مازندران، متولد سال  ۱۳۴۲در شهرستان بهشهر در سال ۱۳۹۵ در خانطومان سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.