ستاد اربعین کانون‌های مساجد استان ایلام تشکیل شد/صدور مجوز موکب اربعین کانون‌های فرهنگی هنری
ستاد اربعين کانون‌هاي مساجد استان ايلام تشکيل شد/صدور مجوز موکب اربعين کانون‌هاي فرهنگي هنري

ستاد اربعین کانون‌های مساجد استان ایلام تشکیل شد/صدور مجوز موکب اربعین کانون‌های فرهنگی هنری

ستاد اربعين کانون‌هاي مساجد ايلام با رونمايي از مجوز موکب اربعين کانون‌هاي فرهنگي هنري با حضور مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي اين استان آغاز به کار کرد.
شناسه خبر : 39787 تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۰۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان ایلام ، حجت الاسلام و المسلمین «علی چراغی پور» در نشست ستاد اربعین کانون های فهما استان ایلام که صبح امروز ( 12 مرداد ماه ) با حضور «علی هوشمند» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ستاد فهما استان ایلام برگزار شد اظهار کرد :  موکب کانون های فرهنگی و هنری مساجد در مرز مهران  جهت خدمات رسانی به زوار در زمینه های پذیرایی، فرهنگی و هنری  دایر می شود.

 

 مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان ایلام، با بیان اینکه  ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد همانند سال های گذشته در جهت  اجرای برنامه های فرهنگی و دینی در ایام اربعین  حسینی حضور خواهد داشت  افزود: امسال نیز در راستای اجرای این برنامه ها  برای هشتمین سال متوالی نسبت به برگزاری سوگواره «علمدار کربلا» در بخش شعر اقدام خواهد کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور،  با اشاره  به اینکه طبق پیش بینی های به عمل آمده امسال قریب پنج تا شش میلیون نفر در کنگره عظیم اربعین حسینی حضور خواهند داشت؛ تصریح کرد:  از حدود 700 هزار نفر ثبت نام در سامانه حج و زیارت 67 درصد مرز مهران را برای تردد انتخاب کردندکه  این وظیفه دستگاههای اجرایی استان را  سنگین می کند.


وی ادامه داد: از اول شهریور ماه نیز در کل استان  از ورودی شهرستان چرداول تا مرز مهران موکب ها راه اندازی می شوند و  13 استان نیز به عنوان معین استان ایلام در مرز مهران مستقر خواهند بود.


مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در ادامه گفت: در جلسه ستاد اربعین که چند روز گذشته در ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور برگزار شد،  مقرر شد از ظرفیت  مرز مهران به عنوان مرز  مناسب برای تردد بچه های مساجد سراسر کشور استفاده  شود، به همین منظور موکبی در مرز  مهران برپا خواهد شد که مجوز فعالیت این موکب از سوی کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین حسینی صادر شده است.


 
حجت الاسلام چراغی پور یاد آورد شد :  ستاد کانون های مساجد کشور  نیز به صورت ویژه و خاص در جهت آماده رسانی و ارائه خدمات دینی فرهنگی در اربعین اعلام حمایت و پشتیبانی کرده است، در سایر فعالیت ها از جمله توزیع بسته های فرهنگی هم برای ورود و هم در زمان  برگشت زوار از مرز مهران برنامه های ویژه ای برنامه ریزی شده است.


 
وی خاطرنشان کرد: مجوز موکب به نام ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد و با امضای رییس ستاد اربعین و دبیر مشارکت های مردمی ستاد عتبات کشور در مرز مهران صادر شده و انشالله خدمات اسکان و پذیرایی و فرهنگی و هنری به زوار ارائه خواهد شد

 گفتنی است در این نشست، از مجوز فعالیت موکب کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در ایام  اربعین حسینی رونمایی شد