نشست توجیهی فهما ۱۴۰۱ در قلعه گنج برگزار شد
نشست توجیهی فهما ۱۴۰۱ در قلعه گنج برگزار شد

نشست توجیهی فهما ۱۴۰۱ در قلعه گنج برگزار شد

مجید خوبی زاده گفت: به منظور آمادگی کانون های مساجد منطقه در این رویداد ملی تاکنون نشست های توجیهی فهما ۱۴۰۱ در برخی از شهرستان ها از جمله قلعه گنج برگزار شده است.
شناسه خبر : 1202283 تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۰۶

«مجید خوبی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب، حضور کانون های مساجد در رویداد ملی فهما ۱۴۰۱ را حائز اهمیت دانست و گفت: به منظور آمادگی کانون های مساجد منطقه در این رویداد ملی تاکنون نشست های توجیهی فهما ۱۴۰۱ در برخی از شهرستان ها از جمله قلعه گنج برگزار شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: در این نشست ها که با کارشناسان فهمای ستاد برگزار می‌شود رابطین فهما و مدیران کانون های مساجد با برنامه های این رویداد ملی و نحوه اجرای آنها آشنا می شوند.

 

وی یادآور شد: کانون های مساجد برای شرکت در رویداد ملی فهما ۱۴۰۱ می‌بایست تا ۱۵ مردادماه از بین رواق های ۱۲ گانه ۳ رواق با اولویت رواق هنر را انتخاب کنند.

 

خوبی زاده ادامه داد: یکی دیگر از کارهایی که کانون های مساجد باید برای حضور در این رویداد ملی انجام دهند، انعکاس فعالیت های کانون در سامانه بچه های مسجد است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ابراز کرد: سامانه بچه های مسجد در واقع بستری است که می شود کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند ظرفیت های خود را معرفی کنند.

 

وی با اشاره به نقش کانون های فرهنگی هنری در جذب نوجوانان و جوانان به مساجد، اظهار کرد: از آنجایی که کانون های مساجد می توانند به فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد بپردازند بنابراین می توانند در جذب این قشر از جامعه موثر باشند.

 

خوبی زاده اضافه کرد: کانون های مساجد شاید تنها نهادی هستند این ظرفیت را دارند که هم در بحث فرهنگ و هنر انقلابی فعالیت کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان صنایع دستی را یکی از ظرفیت های شهرستان قلعه گنج برشمرد و ادامه داد: یکی از صنایع دستی شناخته شده این شهرستان حصیر بافی است و کانون های مساجد می توانند این ظرفیت را معرفی کنند.

 

وی در خاتمه عنوان کرد: همچنین می توانند دوره های آموزش صنایع دستی از جمله حصیر بافی را در مساجد برگزار کنند تا زمینه کارآفرینی و اشتغال زایی فراهم شود.

پایان پیام/ 586