کسب رتبه برگزیده مسابقات قرآنی دانش‌آموزی توسط بچه‌های مسجد
کسب رتبه برگزیده مسابقات قرآنی دانش‌آموزی توسط بچه‌های مسجد

کسب رتبه برگزیده مسابقات قرآنی دانش‌آموزی توسط بچه‌های مسجد

«زینب قلی‌زاده» حافظ کل قرآن کریم و عضو کانون فرهنگی هنری «شهدای پشنده» یکی از روستاهای شهرستان مرزی راز و جرگلان، موفق به کسب رتبه اول مسابقات قرآنی دانش‌آموزی دختران کشور شد.
شناسه خبر : 1202135 تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۲۷

 خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از خراسان شمالی؛ «مریم امینی»، مدیر کانون روستایی شهدای پشنده شهرستان راز و جرگلان  با اعلام این خبر گفت: «زینب قلی زاده» حافظ 15 ساله کل قرآن کریم، در میان دانش آموزان دختر سراسر کشور توانست رتبه اول را کسب کند.

 
وی افزود: این حافظ نوجوان  تربیت شده روستای پشنده و برنامه های قرآنی این روستا است که با تلاش بی وقفه توانسته تمام قرآن ا حفظ و در این مسابقات بدرخشد.
 
امینی همچنین اعلام کرد: این مسابقات چهلمین دوره مسابقات قرآنی دانش‌آموزی کشور است که این حافظ نوجوان در مراحل شهرستانی و استانی آن توانست دیگر رقبا را کنار بزند و در جایگاه اول بایستد.
 
وی افزود: رشته های قرائت، تحقیق، ترتیل، حفظ ۱۰ جزء ، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم به صورت مجازی از اول تا هفتم تیرماه اجرا شد و بخش  حضوری  آن نیز  دوم تا هشتم مرداد ماه در شهرستان تبریز با مشارکت حدود ۱۵۰۰ دانش آموز انجام شد.
 
مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای پشنده تصریح کرد: «زینب قلی زاده»  پیش  از این در مسابقات قرآنی کودک و نوجوان استان در مرحله شهرستانی اول و در مرحله استانی آن سوم شده است.
 
امینی همچنین در ادامه گزارشی از فعالیت های قرآنی این کانون ارائه کرد و گفت: تا کنون به  80 داوطلب قرآن آموز و علاقمند به حفظ آیات شریف در این کانون آموزش داده شده که 50 تن آنها به طور مستمر هم اکنون در حال آموزش هستند که 2 حافظ کل و یک حافظ 15 جزء  و باقی نیز حافظ  جزء 30 شدند.
 
وی برگزاری مسابقات قرآنی و ایجاد رقابت در رشته های ترتیل و قرائت و نیز حفظ قرآن در میان نوجوانان و نیز برگزاری محافل انس با قرآن کریم را از اهم برنامه های این کانون، با محوریت خانه قرآن و پایگاه بسیج مسجد آن نام برد.
 

پایان پیام/ 9