۲۸ سال عاشقی در مسیر امام مهربانی‌ها(ع)
۲۸ سال عاشقی در مسیر امام مهربانی‌ها(ع)

۲۸ سال عاشقی در مسیر امام مهربانی‌ها(ع)

نوجوانان دیروز و امروز مسجد نبی اکرم صلی الله علیه وآله وسلم بجنورد، همقدم با یاد شهدا، ۲۸ سال است که با قدم های پیاده راهی مشهد می شوند و قلبشان آماده پذیرش بصیرت حسینی و نهضت عاشورا می شود.
شناسه خبر : 1201780 تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۳۶

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ کانون فرهنگی و هنری مسجد نبی اکرم صلی الله علیه وآله وسلم در میانه شهر بجنورد قرار دارد و شهید «فیروز حمیدی زاده»، نخستین شهید مدافع حرم زینبی استان و اولین شهید مدافع حرم هنرمند بسیج هنرمندان کشور را در دل خود پرورش داده و پله ها و دیوارهای رنگی و ورودی بدون دیوارش داستان جوانان شهید دیگریست که دنیا را در مشت ها و قدم های با صلابت و بی تکرارشان گرفتند؛ یک مسجد با عطر شهادت....

 

پیاده روی نوجوانان مسجدی که 28 سال است قلب پر تپش چند پرنده کوچک را به مهربانی بی پایان صاحب ارض طوس پیوند می دهد، پیوندی که به گفته مدیر کانون فرهنگی و هنری این مسجد، پایه گذار آن شهدای والامقامی نظیر «شهید فیروز حمیدی زاده»  بودند، خود پا به پای نوجوانان از قدم های جاده می گذشتند و سر بر آستان پر عطوفت امام رئوف می نهادند.

 

«امیر محمدی» در این باره  بیشتر توضیح می دهد و می گوید: این پیاده روی غالبا در تابستان و اوقات فراغت نوجوانان انجام می گیرد و سعی می شود با مناسبت های مهم و ایام پیش از دهه اول محرم مقارن باشد.

 

وی بیان کرد: با دورهمی های بصیرتی در طول راه بچه ها در فضایی دوستانه و همراه انس به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به ویژه ارزش های انسان ساز و مکتب روشن نهضت عاشورا و حرکت امام حسین علیه السلام آشنا می شوند.

 

محمدی گفت: امسال هم در بیست و هشتمین سال متوالی برگزاری آن، این برنامه با یاد و نام شهدای محله و مسجد که روزهایی خود با پای پیاده طی طریق کردند و این مسیر عاشقانه را بنیان نهادند و هم اکنون به سر منزل مقصود رسیده اند و به خیل شهدای والامقام  حسینی پیوستند، آغاز شد و با استقبال نوجوانان  مسجدی همراه بود.

 

اجرای برنامه های ورزشی و تفریحی مثل  تدارک حضور بچه ها در پارک آبی "موج های آبی" را  نیز محمدی علاوه بر تشرف به حرم مطهر امام رضا علیه السلام و برگزاری حلقه های معرفتی و بصیرتی نیز نام برد.

 

وی افزود: بچه ها به زبان نوجوانانه خود مرثیه خوانی و عزاداری می کنند و اگر بنا به مناسبت مقارن با میلاد و یا عید سعیدی باشد جشن و مولودی خوانی برگزار می کنند.

 

این مدیر جوان فعال و پرتلاش کانون به شبهای محرم و عزاداری ایام شهادت سرور و سالار شهیدان اشاره می کند و می گوید: نوجوانان این روزها و پس از بازگشت  پیاده روی معنوی مسجد را با عکس شهدا و کتیبه های عاشورایی و عزاداری مهیای پذیرایی از سوگواران حسینی کردند.

 

محمدی همچنین اضافه می کند: کودکان در ایستگاه کودکانه تصورات خود از جهاد عظیم کربلا نقاشی می کشند و والدین نیز در ماتم شهادت جگر سوز حضرت سید الشهدا علیه السلام و یاران بی مانندش بر سرو سینه می زنند.

 

کتابخانه و سالن مطالعه، جای امن دیگر کانون است که به مسجد با حضور جوانان و نوجوانا رونق می بخشد و به اذعان مدیر کانون برای بصیرت افزایی بیشتر،  پیش از این، سیر مطالعاتی طرح اندیشه کلی و جلسات مبانی فکری بر اساس منظومه فکری رهبر معظم انقلاب نیز در این مسجد برگزار شده که پس از این نیز دوره جدید این سیر مطالعاتی برای علاقمندان اجرا می شود.

 

وی برخی از شهدای این مسجد را معرفی کرد و گفت: تلاش می کنیم همراه شهید فیروز حمیدی زاده، شهید مصطفی کریمی، شهید حمیدرضا خیردستجردی، شهید علی رمضانی، شهید شاهین فر، شهید پاداش و شهید سبحانی باشیم و در این راه حسینی گام برداریم.

 

 

پایان پیام/ 71