همایش «ریحانه های حسینی» در کانون «شهید رحمانیان» جهرم برگزار شد
همایش «ریحانه های حسینی» در کانون «شهید رحمانیان» جهرم برگزار شد

همایش «ریحانه های حسینی» در کانون «شهید رحمانیان» جهرم برگزار شد

ترابفرد گفت: همزمان با سومین روز از محرم حسینی، همایش «ریحانه حسینی» در کانون فرهنگی هنری «سردار شهید علی اکبر رحمانیان» شهرستان جهرم برگزار شد.
شناسه خبر : 1201645 تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۳۱

«هادی ترابفرد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: به مناسبت سومین روز از ماه محرم که به روز حضرت رقیه (س) نامگذاری شده کانون فرهنگی هنری «سردار شهید علی اکبر رحمانیان» میزبان همایش «ریحانه های حسینی» بود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «سردار شهید علی اکبر رحمانیان» شهرستان جهرم با اشاره به اینکه این همایش با محوریت نوگلان حسینی برگزار شد، افزود: این برنامه در راستای زنده نگه داشتن اهداف والای حضرت سیدالشهدا (ع) در واقعه عاشورا به همت بچه های مسجد در این کانون فرهنگی هنری برگزار شد.

 

وی عنوان کرد: همایش «ریحانه های حسینی» صبح امروز و با مرثیه خوانی «علیرضا عطایی» ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و حضور باشکوه بانوان و نونهالان حسینی برگزار شد.

 

ترابفرد خاطرنشان کرد: این همایش در بازشناسی هرچه بهتر طفل سه ساله امام حسین (ع) و مصیبت ‌هایی که در واقعه کربلا و پس از آن در کاروان اسرا به اهل بیت حضرت اباعبدالله حسین (ع) و خاندان مطهر عصمت و طهارت (ع) وارد شده، برگزار شده است.

 

به گزارش شبستان، حضرت رقیه (س) در سال ۵۷ هجری قمری متولد شد و خانه امام حسین (ع) و ام اسحق گرمای تازه‌ای یافت، اما درهمان ابتدای کودکی مادر را از دست داد و در دامان عمه اش حضرت زینب (س) تربیت شد تا این که در سال ۶۰ هجری قمری، حضرت رقیه (س) به همراه کاروان امام حسین(ع) راهی کربلا شد.

 

حضرت رقیه (س) در واقعه عاشورا سه سال سن داشتند که بعد از شهادت پدر و یارانش در عصر عاشورا، به همراه دیگر زنان بنی‌هاشم توسط سپاه یزید به اسیری رفتند و در خرابه‌ شام به شهادت رسیدند.

 

پایان پیام/ 691