​اربعین حسینی از بزرگترین رویدادهای انسانی در جهان محسوب می‌شود
​اربعين حسيني از بزرگترين رويدادهاي انساني در جهان محسوب مي‌شود
معاون راهبردی قرارگاه قرب؛

​اربعین حسینی از بزرگترین رویدادهای انسانی در جهان محسوب می‌شود

سعادتي با اشاره به حضور خيل عظيم عاشقان حسيني در کنگره عظيم اربعين، بيان کرد: ​اربعين حسيني از بزرگترين رويدادهاي انساني در جهان محسوب مي شود.
شناسه خبر : 39745 تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۰۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، نشست هم‌اندیشی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعال سراسر کشور در رویداد بزرگ اربعین حسینی، با عنوان (مسجد تا حرم؛ از مسجد محل تا آسمان حرم) صبح امروز یکشنبه 9 مرداد در محل مجتمع فرهنگی هنری باغ زیبا تهران برگزار شد.

«سعید سعادتی» طی سخنانی ضمن تقدیر از حضور رئیس، معاونین و مشاوران ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در این هم اندیشی گفت: این حضور اهمیت و برکت دارد و نشان می دهد که دولت مردمی فقط یک شعار نیست، بلکه دولت در کنار مردم است و می خواهد از ظرفیت مردم استفاده کند.

معاون راهبردی قرارگاه قرب افزود: زمانی ورود به اربعین از مطالبات کانون‌های مساجد بود و این مساله مطرح می شد که جریان مردمی به اربعین ورود یابد که این مهم محقق شد.

وی در ادامه با اشاره به عظمت کنگره عظیم اربعین گفت: اربعین حسینی بعد از یکی از بزرگترین رویدادهای انسانی دنیا است، بنابراین باید از ظرفیت کانون ها بیش از پیش بهره برداری شود. مواردی نظیر رادیو اربعین، ستاد اربعین، رایزنان فرهنگی در این عرصه نقش آفرینی مهمی دارند.

معاون راهبردی قرارگاه قرب افزود: زمانی خدمت در مسیر پیاده روی اربعین آرزو بود و اما امروز این آرزو برآورده شده است. بچه های مسجد باید از ظرفیت و استعداد خود در حوزه نمایش، سرود و اعزام مبلغ در ایاماربعین بیشتر استفاده را ببرند.

سعادتی گفت: شعار اربعین امسال «انا من حسین (ع)» است که باید از سوی فعالان کانون های فرهنگی هنری در حوزه اربعین مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: ازهم کنون باید برای رویداد بزرگ جاماندگان اربعین نیز برنامه ریزی کرد؛ فعالان مسجدی خالصانه و جهادی تلاش می کنند و امسال نیز این کار به حول قوه الهی صورت خواهد گرفت.

63 درصد از زوار مرز مهران را برای خروج انتخاب کردند/فعالیت ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان ایلام به عنوان دبیر کمیته مشارکت های اربعین 

در بخش دیگری از این هم اندیشی، حجت الاسلام و المسلمین «علی چراغی پور» با بیان اینکه در حال حاضر 900 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند، گفت: 63 درصد شرکت کنندگان در این سامانه مرز مهران را برای خروج انتخاب کرده اند و پیش بینی ما این است که پنج میلیون نفر در رویداد اربعین شرکت کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان ایلام با بیان اینکه ستاد این استان به عنوان دبیر کمیته مشارکت های اربعین انتخاب شده است، بیان کرد: با توجه به این مساله برنامه‌های فرهنگی، دینی و سوگواره «علمدار کربلا» را با همکاری آستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) برای این ایام تدارک دیده ایم.

وی افزود: 13 استان به عنوان استان معین تعیین شده‌اند که بحث اسکان و فعالیت‌های فرهنگی را نیز انجام می دهند؛ همچنین 50 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان ایلام آماده ارایه خدمات به زوار از تاریخ 15 شهریور تا 5 مهر هستند.

بر پایه این گزارش در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین «افشین کلات‌پور» با بیان اینکه ما تجربه اسکان و پذیرایی را طی این سالها در استان کرمانشاه داشتیم، افزود: تمامی مساجد استان ظرفیت پذیرایی و اسکان دارند ضمن اینکه اینکه ارایه فعالیت‌های فرهنگی، کتاب های صوتی، دریافت دلنوشته ها و برگزاری مسابقات در این ایام، اجرای نماز جماعت در موکب، تصحیح نماز و آموزش از جمله اقداماتی بوده است که طی این سال ها به همت کانون های مساجد استان صورت پذیرفته است.