زیارت اربعین فراخوان حضرت زینب(س) است
زیارت اربعین فراخوان حضرت زینب(س) است

زیارت اربعین فراخوان حضرت زینب(س) است

یک استاد دانشگاه با بیان اینکه زیارت اربعین فراخوان حضرت زینب(س) است، گفت: راهپیمایی اربعین جهاد است؛ حرکت نور، معرفت و ملکوت و مفهوم باطنی همه اعتقادات قلبی ما است که باید نسبت به آن اهتمام ویژه شود.
شناسه خبر : 1201466 تاریخ انتشار : ۹ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۰۶

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، نشست هم اندیشی فعالان اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با عنوان «مسجد تا حرم» امروز (یکشنبه، 9 مرداد ماه) در باغ زیبای تهران در حال برگزاری است.

 

بنابر این گزارش، بخش صبح این هم اندیشی با حضور حجت الاسلام کمال خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، سعید سعادتی، مسئول فرهنگی قرارگاه قرب و معاونان ستاد فهما و مسئولان موکب های اربعین کانون های مساجد کشور در مجموعه باغ زیبا برگزار شد.

 

بنا بر این گزارش، در این نشست، «حشمت الله قنبری» با بیان اینکه واقعه عاشورا ماجرای شگفتی دارد، گفت: آنچه از اخبار مستند در مورد حماسه کربلا در اختیار ما است، کم است و برخی اعتبار تاریخی ندارد و در برخی موارد هم شاهدیم که بعضاً جوشش های درونی خودشان را به عنوان حقیقت عاشورا تعریف کرده اند!

 

این کارشناس دینی بیان کرد: برخی مواقع در مورد حماسه کربلا ما با یک نگاه تعبدی و تقدسی مواجه هستیم که با این نگاه نمی توان حضرت سیدالشهدا (ع) را تعریف کرد.

 

وی با بیان اینکه افق هایی از هستی به روی امام حسین (ع) باز بود که این افق ها را ما نداشته ایم، تاکید کرد: کاری که سیدالشهدا (ع) کرد برای دایره هستی حکم ناموس را دارد.

 

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در جبهه مقابل حضرت سیدالشهداء(ع) 30 هزار نفر پا به رکاب بودند، گفت: این افراد هم رزم دیده و هم باانگیزه بودند اما تربیت جامعه به سمتی پیش رفته بود که آنها احساس می کردند با کشتن امام حسین (ع) به شرافت می رسند!!

 

وی ابراز کرد: هیچ جنگ و نبردی به اندازه شهادت امام حسین (ع) عمیق نبوده است و باید گفت تمام حقیقت حج و غدیر در کربلا بوده است، لذا کربلا جای انسان های درجه‌دو نبود.

 

قنبری اضافه کرد: کربلا معبری حساس و پیچ تاریخ است که همه اولاد عالم باید از این مسیر عبور کنند؛ و ویژگی دیگر کربلا این است که امام حسین(ع) به عنوان محور این واقعه، سفینة النجاه و مصباح الهدی هستند.

 

این کارشناس دینی تاکید کرد: حماسه عاشورا حکیمانه بودن خلقت خدا را اثبات کرد و نشان داد که هر کسی با امام حسین (ع) همراهی کرده یک استثنا بوده است.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه زیارت اربعین از نشانه های مومنان است، افزود: می توان گفت زیارت اربعین فراخوان حضرت زینب (س) است.

 

وی با بیان اینکه زیارت اربعین جهاد است، خاطرنشان کرد: اربعین راهپیمایی نور، معرفت و ملکوت و مفهوم باطنی همه اعتقادات قلبی ما است که باید نسبت به آن اهتمام ویژه شود.

پایان پیام/ 40