کانون‌های مساجد باید در موضوع اربعین هم‌اندیشی و از تجارب یکدیگر استفاده کنند
کانون‌های مساجد باید در موضوع اربعین هم‌اندیشی و از تجارب یکدیگر استفاده کنند

کانون‌های مساجد باید در موضوع اربعین هم‌اندیشی و از تجارب یکدیگر استفاده کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده با تاکید بر لزوم هم‌اندیشی کانون‌های مساجد در موضوع اربعین و استفاده آنها از تجارب یکدیگر، گفت: در روایت است خدا به هر کس خیر عطا کند، محبت امام حسین(ع)را به قلب او می‌اندازد.
شناسه خبر : 1201432 تاریخ انتشار : ۹ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۰۳

به گزارش خبرنگارگروه مسجد وکانون های مساجد خبرگزاری شبستان، نشست هم اندیشی فعالان اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با عنوان «مسجد تا حرم» امروز (یکشنبه، 9 مرداد ماه) در باغ زیبای تهران در حال برگزاری است.

 

بنابر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین «کمال خداداده» در ابتدای این نشست اظهار کرد: برای آنکه 26 هزار کانون مسجدی بتوانند فعالیت های فرهنگی، هنری، آموزشی، تربیتی، دانش آموزی و دیگر مباحث را در مساجد پیگیری کنند، نیازمند آن هستیم که نظرات و پیشنهادات کسانی را که در محور عملیات هستند، بشنویم و از تجارب آنها استفاده کنیم.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: شما مدیران کانون ها، پرچم نوکری سیدالشهدا(ع) را برافراشته اید و ما نیز در کنار شما هستیم.

 

وی با تاکید بر لزوم هم اندیشی کانون های مساجد درباره موضوع اربعین و استفاده آنها از تجارب یکدیگر، بیان کرد: در روایت است که خدا به هر کس خیر عطا کند، محبت امام حسین(ع)را به قلب او می اندازد و در ادامه این روایت آمده: و حب زیارت سید الشهدا(ع) توفیقش می شود. اینکه حب زیارت امام حسین(ع) در دل زائران اربعین است و با این زیارت مانوس هستند، از این عنایت است.

 

بنابر این گزارش، در ادامه این نشست «مرتضی طاهریان» نیز با اشاره به ماموریت های ستاد هماهنگی کانون های مساجد در حوزه فرهنگ و هنر، گفت: لذا اگر نشستی با محوریت اربعین برگزار می کنیم در قدم اول ماموریت ما فعالیت در عرصه فرهنگ و هنر است.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما تصریح کرد: البته  این به معنای غفلت از حوزه‌های پشتیبانی، اسکان و پذیرایی نیست چون ما چهار کمیته شامل فرهنگی، هنری، رسانه و خدمات داریم. انتظار این است که کانون های مساجد در ایام اربعین در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت بیشتری داشته باشند.

پایان پیام/ 40