اولین بزرگداشت جایگاه مساجد بافت تاریخی بوشهر در میراث عاشورایی برگزار می‌شود
اولين بزرگداشت جايگاه مساجد بافت تاريخي بوشهر در ميراث عاشورايي برگزار مي‌شود
با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان بوشهر؛

اولین بزرگداشت جایگاه مساجد بافت تاریخی بوشهر در میراث عاشورایی برگزار می‌شود

پولاد از برگزاري اولين بزرگداشت جايگاه مساجد بافت تاريخي بوشهر در ميراث عاشورايي، با همکاري ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد اين استان خبر داد.
شناسه خبر : 39677 تاریخ انتشار : ۶ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۰۵

«علیرضا پولاد» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، از برگزاری اولین بزرگداشت جایگاه مساجد بافت تاریخی بوشهر در میراث عاشورایی، همزمان با دومین روز از ماه محرم خبر داد و بیان کرد: در این مراسم از چهار مسجد و محله محوری بافت تاریخی استان بوشهر تجلیل به عمل می آید.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر ادامه داد: در این بزرگداشت از مسجد سیدالشهدا (ع) کوی شنبدی، مسجد دهدشتی، مسجد بهبهانی، مسجد شیخ سعدون کوی کوتی تجلیل شده و تندیس‌هایی به یادگار در مساجد نصب خواهد شد.

 

پولاد افزود: این مساجد در ترویج میراث عاشورا و فرهنگ اهل بیت (ع) نقش بسزایی را ایفا کرده‌اند و از سوی دیگر با توجه به موقعیت جغرافیایی و همجواری با بندر، ارتباط گسترده‌ای با کشورهای حاشیه خلیج فارس داشته و سیره ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت ابا عبدالله (ع) را در عرصه بین‌الملل معرفی کردند.

 

وی تصریح کرد: چهار مسجد مذکور همچنین دارای کانون های فرهنگی هنری فعال هستند که در جریان برگزاری مراسم بزرگداشت مساجد بافت تاریخی بوشهر؛ از این کانون ها نیز تجلیل به عمل می آید.

 

پولاد افزود: اولین بزرگداشت جایگاه مساجد بافت تاریخی بوشهر در میراث عاشورایی؛ روز یکشنبه 9 مرداد ساعت 18 در تالار لیان بوشهر، به همت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه امام صادق (ع)، استانداری، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و صدا و سیمای استان بوشهر برگزار می شود.