جشن فرهنگ و هنر روستای دلاوران شهرستان کلیبر برگزار شد
جشن فرهنگ و هنر روستاي دلاوران شهرستان کليبر برگزار شد

جشن فرهنگ و هنر روستای دلاوران شهرستان کلیبر برگزار شد

جشن فرهنگ و هنر روستاي دلاوران شهرستان کليبربه همت ستاد فهما آذربايجان شرقي و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان برگزار شد.
شناسه خبر : 39658 تاریخ انتشار : ۶ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۰۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از آذربایجان شرقی، «محمد هادی نیا» در این مراسم اظهار داشت: امروزه نهاد و بنیان خانواده های ایرانی مورد هجمه شدید رسانه ها  و سایر فرهنگ های بیگانه قرار گرفته است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان شرقی افزود: اگر مسئولان زیبایی هایی فرهنگ و هنر و داشته های خودمان را چه در قالب اشعار و چه در قالب مکتب و معنویت، همراهی و حفاظت نکنیم چه بسا کم رنگ و یا ازبین  خواهد رفت .

وی ادامه داد: اگر از اشعار شاعران در سخنان روزمره مان استفاده به عنوان ذخیره مناسب لغات و جملات و با اثرات مثبت استفاده نکنیم به تبع آن ارتباط و محبت بین از میان خواهد رفت و منجر به ایجاد و تولید دیوار شیشه ای بین تمامی ارتباطات جامعه از جمله اعضای خانواده و والدین و فرزندان خواهد شد.

مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی با بیان این‌که سلسله جشن های فرهنگ و هنر روستا و عشایر با هدف حفظ و حراست از داشته های فرهنگ اصیل روستاها و جامعه عشایری برگزار می شود، گفت: زیبایی ها و ظرفیت های مختلف فرهنگی اجتماعی و معنوی و آداب و رسوم جزو داشته های ارزشمند بوده  و برای حفظ این داشته ها ؛ تجلیل از فرهیخته گان و هنرمندان و شاعران این مناطق یکی از راهکارهای اصلی است.

هادی نیا گفت: متاسفانه امروزه خانواده ها از قصه گویی ها به ویژه قصه های پر مغز و مفاهیم و معانی عمیق قرآن کریم فاصله گرفته  و از قصه های نابی که  در قرآن کریم بیان شده در زندگی روزمره مان به ویژه برای کودکان و نوجوانان استفاده نمی شود و این امر بیشتر جای خود را به فضای مجازی داده است که جای بسی تاسف است.

وی تصریح کرد: باید با زبان شعر و حکمتی که در ادبیات شاعران نهفته است؛ از فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی برای ترویج ارزش ها استفاده کرد و فرهنگ ناب و اصیل اسلامی را در قالب هنر در بطن جامعه خود معرفی کنیم.

همچنین در حاشیه این مراسم رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد آذربایجان شرقي، بخشدار آبش احمد و جمعی از مسئولین استانی و شهرستان کلیبر با خانواده معظم شهید والامقام «نوبهار» در روستای دلاوران بخش مرکزی کلیبر دیدار کردند.