ترویج فرهنگ مطالعه با قصه‌گویی برای کودکان در کانون محبان‌المهدی (عج) شمیرانات
ترويج فرهنگ مطالعه با قصه‌گويي براي کودکان در کانون محبان‌المهدي (عج) شميرانات

ترویج فرهنگ مطالعه با قصه‌گویی برای کودکان در کانون محبان‌المهدی (عج) شمیرانات

کانون محبان‌المهدي (عج) شميرانات با هدف ترويج فرهنگ مطالعه بين نسل جوان فعاليت‌هاي مختلفي را در دستور کار خود قرار داده است که از جمله آنها مي‌توان برگزاري دوره‌هاي قصه‌گويي براي کودکان اشاره کرد.
شناسه خبر : 39516 تاریخ انتشار : ۳ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۴۰

«شهناز سیدعلی روته» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به فعالیت‌های کانون محبان المهدی (عج) شمیرانات در عرصه ترویج فرهنگ مطالعه گفت: ما دوره‌های مختلفی را برای کودکان و نوجوانان برگزار کرده‌ایم که عموما با محور معرفی کتاب، داستان‌خوانی و قصه‌گویی برای گروه‌های سنی مذکور بوده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری محبان المهدی (عج) ادامه داد: برقرار کردن ارتباط میان بچه‌ها و کتاب یکی از مهمترین اهداف من در کانون بود چرا که زندگی خودم با کتاب و نوشتن گره خورده و از 16 سال قبل به این سو که نویسندگی را آغاز کردم هشت جلد کتاب نوشتم که دو جلد آن به دلیل مسایل مالی منتشر نشد؛ شیفته این بودم که به نسل جوان اهمیت مطالعه و نوشتن را بیاموزم.

 وی ادامه داد: امسال نیز با آغاز فصل تابستان و اوقات فراغت علاوه بر کلاس‌های ورزشی و هنری در کانون محبان المهدی(عج)، دوره های داستان نویسی و کتابخوانی را طراحی کردیم که بچه ها فوق العاده از آن استقبال کردند.

این فعال مسجدی در ادامه به تاثیر هدیه دادن کتاب به کودکان اشاره کرد و گفت: این مساله باعث می شود که کتاب به عنوان بخشی از زندگی به کودکان معرفی شود. من چندی قبل کتابی با عنوان «بی‌بی و نی‌نی» را به رشته تحریر در آوردم که شامل دو داستان بلند است، 400 جلد این اثر را صرفا برای آنکه به کودکان کتاب و کالای فرهنگی را معرفی کرده باشم اهدا کردم.

سیدعلی روته افزود: وقتی کتاب از منظر فعالیت‌های مسجدی به مخاطب معرفی شود علاوه بر اینکه مخاطبان با اثر جدید آشنا خواهند شد، پیوند آنها با مسجد نیز مستحکم شده و از سوی دیگر مسجد را سنگری برای معرفی آثار فرهنگی قلمداد می کنند. 

گفتنی است «شهناز سیدعلی روته» نگارش کتاب‌هایی نظیر «روته: گوشه ای از بهشت قصران»، «بی‌بی و نی‌نی»، «قلم و کاغذ و احساس»، «زندگی بر خلاف آرزوهایم گذشت» را در کارنامه خود دارد.