از فعالیت‌های جهادی تا ویژه‌برنامه‌های تابستانه/آماده‌سازی ایستگاه پمپاژ آب روستا به همت اعضای کانون «طوبی»
از فعاليت‌هاي جهادي تا ويژه‌برنامه‌هاي تابستانه/آماده‌سازي ايستگاه پمپاژ آب روستا به همت اعضاي کانون «طوبي»
تابستان بانشاط بچه‌های مساجد فارس/ 3

از فعالیت‌های جهادی تا ویژه‌برنامه‌های تابستانه/آماده‌سازی ایستگاه پمپاژ آب روستا به همت اعضای کانون «طوبی»

کانون فرهنگي هنري «طوبي» در مسجد صاحب الزمان (عج) روستاي فتح آباد شهرستان خفر علاوه بر طراحي ويژه‌برنامه‌هاي مختلف براي اوقات فراغت، با آماده‌سازي ايستگاه پمپ آب روستاهاي راهگان حضور موثري در فعاليت‌هاي جهادي دارد.
شناسه خبر : 39470 تاریخ انتشار : ۱ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۵۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، اوقات فراغت در زندگی انسان از حساسیت و جایگاه مهمی برخوردار دارد چنانچه خداوند متعال در آیه هفت سوره «انشراح» فرمود: « پس هنگامی که از کار مهمّی فارغ می‌شوی به مهم دیگری پرداز». همچنین در احادیث و روایات و کتاب های بزرگان همواره در این خصوص سفارش های فراوانی شده است چرا که سعادت فردی و سلامت اجتماعی را به همراه دارد.


کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از زمان راه اندازی در خانه های خدا در فصل تابستان که اوج زمان اوقات فراغت است و همچنین در طول سال همواره پذیرای گروه های مختلف سنی دختر و پسر بوده و در عرصه برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت آنها همت گماشتند.

کانون فرهنگی هنری «طوبی» در مسجد صاحب الزمان (عج) روستای فتح آباد شهرستان خفر از جمله کانون هایی است که برنامه های ویژه ای را برای اوقات فراغت در طول سال و به ویژه فصل تابستان تدارک دیده است که خواندن مصاحبه ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان فارس با « محمد حسین حیدری» مدیر این کانون خالی از لطف نیست:

 

«محمدحسین حیدری» با اشاره به سال های آغاز به کار کانون فرهنگی هنری «طوبی» در مسجد صاحب الزمان (عج) روستای فتح آباد شهرستان خفر گفت: این کانون اردیبهشت ماه 1389 مجوز فعالیت خود را از ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد دریافت کرد و از آن زمان فعالیت ها به شکل منسجم تر و هماهنگ تر به مرحله اجرا درآمد.


مدیر کانون فرهنگی هنری «طوبی» مسجد صاحب الزمان (عج) روستای فتح آباد شهرستان خفر ادامه داد: فعالیت های مختلفی در حوزه ها متنوع با حضور اقشار مختلف مردم و به ویژه نوجوانان و جوانان در حال اجرا است که بیشتر از محل مشارکت های مردمی و خیرین تامین اعتبار می شود.


 

اجرای طرح احسان و همدلی با انجام پروژه های محرومیت زدایی

وی افزود: طرح احسان و همدلی با انجام پروژه های محرومیت زدایی در دهستان راهگان از توابع شهرستان خفر، شامل آماده سازی ایستگاه پمپاژ آب روستاهای راهگان، باروس و زرقلات به همت بچه های کانون فرهنگی هنری طوبی مسجد صاحب الزمان (عج) فتح آباد  و گروه جهادی انجام شد که در این پروژه  به مدت هفت روز مشغول فعالیت بودند.


این فعال مسجدی خاطرنشان کرد: در قالب این طرح، پخت ۵۰۰ پرس غذا و توزیع بین نیازمندان به مناسبت میلاد امام رضا (ع) در دهه کرامت، ذبح یک راس گوسفند نذری  جهت توزیع بین نیازمندان، ساخت یک باب منزل خانه عالم روستا از صفر تا صد در سال ۱۴۰۰ با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان، ساخت دیوار خانه خانواده بی سرپرست تحت پوشش کمیته امداد در یکی از روستاهای محروم دهستان راهگان و توزیع بیش از ۴۰۰ بسته معیشتی بین خانوار های نیازمند در سال ۱۴۰۱ اجرا شده است.


 

برنامه های پیوند مدرسه و مسجد با همکاری بسیج در حال اجراست


مدیر کانون فرهنگی هنری «طوبی» شهرستان خفر از اجرای برنامه های پیوند مدرسه و مسجد خبر داد و افزود: کلاس های احکام و قرآن توسط امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) برای نونهالان مسجدی با همکاری بسیج برگزار می شود که در این راستا حجت الاسلام آزاد، امام جمعه شهرستان خفر نیز از بچه های کانون فرهنگی هنری طوبی مسجد صاحب الزمان (عج) به دلیل اجرای برنامه های فرهنگی تقدیر کرده اند.


حیدری با اشاره به اجرای دیگر برنامه های قرآنی، حیدری از برگزاری جلسات تلاوت نور هر شب بعد از نماز  شبی یک صفحه با ترجمه در مسجد صاحب الزمان (عج) روستای فتح آباد خبر داد.


 

ترویج فرهنگ شهادت با اجرای برنامه «شبی با شهدا»
وی اجرای برنامه با محوریت شهدا و ترویج فرهنگ شهادت را از دیگر برنامه ها برشمرد و گفت: اجرای برنامه شبی با شهدا با حضور تعدادی از جوانان و نوجوانان کانون با همراهی امام جماعت مسجد در کنار قبور مطهر شهدای گمنام و دیدار بچه های مسجد با خانواده معظم شهدا در این راستا اجرا شده است.


 

کسب مقام قهرمانی توسط تیم فوتسال کانون در مسابقات جام رمضان


حیدری با اشاره به اجرای برنامه های ورزشی در مسجد صاحب الزمان (عج) به همت کانون فرهنگی هنری «طوبی»، اظهار داشت: با هدف جذب جوانان و نوجوانان مسجدی برنامه های ویژه ورزشی تدارک دیده شده است که با برگزاری مسابقات ورزشی با همکاری پایگاه های مقاومت بسیج روستا و کانون فرهنگی هنری طوبی تقدیرنامه و تندیس به تیم فوتسال کانون در مسابقات جام رمضان با کسب مقام قهرمانی اهدا شد.


 

اجرای برنامه های محله محور در روستا نقطه قوت کانون طوبی است
مدیر کانون فرهنگی هنری «طوبی» شهرستان خفر همچنین گفت: با اجرای طرح شورای صلح؛ مسجد به محل صلح و سازش مردم محله و روستا تبدیل شده است که این طرح با همکاری دادگستری شهرستان در محل مسجد صاحب الزمان (عج) پیگیری می شود.


 

اجرای نمایشنامه «غدیر» توسط بچه های مسجد کانون فرهنگی هنری طوبی به مناسبت عید غدیر


وی گفت: به مناسبت های مختلف ملی و مذهبی برنامه ها و مراسم های ویژه ای نیز با حضور نمازگزاران و عموم مردم روستا برگزار می شود که به همت بچه های مسجد نمایشنامه غدیر در شب عید غدیر به روی صحنه رفت.


نشست ها و دیگر برنامه ها...
حیدری همچنین دعوت از مسولین شهرستان و گروه های جهادی دانشگاه فرهنگیان جهت برگزاری اردوی جهادی در مدارس، برگزاری جلسات همفکری اعضای کانون با هیئت امنای مسجد، و مسولین روستا در مسجد صاحب الزمان (عج)، نشست های هم اندیشی نوجوانان مسجدی واحد خواهران، تشکیل کارگروه اشتغال در مسجد با همکاری بسیج سازندگی شهرستان و حضور امام جماعت، هیئت امنا مسجد، کانون فرهنگی، بسیج، مسئولین روستا، برگزاری جلسات با موضوع جهاد تبیین و جلسه مدیر کانون با جوانان مسجدی جهت تشکیل اصحاب رسانه و برنامه های اوقات فراغت تابستان و اجرای اردوی استخر با همراهی امام جماعت را از دیگر برنامه ها برشمرد.