گرامیداشت عید سعید غدیر به میزبانی بچه‌های مسجد در سراسر کشور/از اجرای طرح اطعام تا برگزاری کاروان‌های شادی
گراميداشت عيد سعيد غدير به ميزباني بچه‌هاي مسجد در سراسر کشور/از اجراي طرح اطعام تا برگزاري کاروان‌هاي شادي

گرامیداشت عید سعید غدیر به میزبانی بچه‌های مسجد در سراسر کشور/از اجرای طرح اطعام تا برگزاری کاروان‌های شادی

اعضاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد هم‌‌صدا و همراه با اقشار مختلف مردم در سراسر کشور در راستاي گراميداشت عيد سعيد غدير، عيد امامت و ولايت برنامه‌هاي مختلفي را تدارک ديده‌اند که اجراي طرح اطعام غدير و برگزاري کاروان‌هاي شادي در سطح استان‌ها بخشي از اين فعاليت‌ها را تشکيل مي‌دهند.
شناسه خبر : 39342 تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۰۸

 

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با فرا رسیدن عید سعید غدیرکانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور با هدف گرامیداشت این ایام فعالیت‌های مختلفی را در بزرگداشت عیدالاکبر اجرا می کنند. 


این ویژه‌برنامه‌ها در سطوح استانی، شهری و روستایی به همت اعضای کانون‌های مساجد برگزار می‌شود تا در سالروز واقعه غدیر، مراسم بزرگداشت این روز مبارک در قالب برگزاری جشنی از جنس مردم و به همت مردم شکل بگیرد؛ فعالیت‌هایی که هرکدام نشان‌دهنده گوشه‌ای از عرض ارادت اهل مسجد به مولی الموحدین حضرت علی (ع) است.


در ادامه گزارشی از ویژه برنامه‌های برخی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان‌های مختلف کشور به مناسبت عید غدیر را می خوانید:

 

برگزاری همایش حجاب و عفاف از نگاه نهج‌البلاغه به همت کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) مشهد مقدس

«مهدی رجب‌پور» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر به بخشی از ویژه‌برنامه‌های کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) مشهد مقدس به مناسبت این ایام اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش حجاب و عفاف از نگاه نهج البلاغه و تجلیل از بانوان فعال فرهنگی و سادات محجبه مجموعه کانون هیات جوادالائمه(ع)، برگزاری پویش «علی بهترین بابای دنیا» و سرکشی و دلجویی از کودکان بی‌سرپرست و فرزندان شهدا از جمله بخشی فعالیت های دهه امامت و ولایت است که به همت بچه های مسجد اجرایی می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری جوادالائمه (ع) مشهد مقدس ادامه داد: همچنین ذبح و توزیع گوشت قربانی، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و غذای گرم بین نیازمندان، تولید محتوا در فضای مجازی و برگزاری مسابقه فرهنگی بر گرفته از خطبه غدیر، راه اندازی جشن های محوری و اجرای خطبه عقد اخوت و برپایی ایستگاهای صلواتی در مناطق مختلف مشهد مقدس، بخش دیگری از ویژه برنامه های کانون فرهنگی هنری جوادالائمه (ع) مشهد مقدس به مناسبت عید غدیر را تشکیل می دهد.

حرکت کاروان بزرگ خودرویی «غدیر تا ظهور» به همت کانون فرهنگی هنری محمد رسول‌الله (ص) شهر مقدس قم

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، کاروان بزرگ خودرویی «غدیر تا ظهور» همراه با نورافشانی و برنامه‌های شاد و متنوع با مشارکت کانون فرهنگی هنری محمد رسول الله (ص) شهر مقدس قم برگزار می شود.


بر پایه این گزارش: علاقه مندان به شرکت در این برنامه می توانند یکشنبه 26 تیر از ساعت 18 از ابتدای بلوار پیامبر اعظم (ص) به سمت حرم مطهر شهدای گمنام خضر نبی(ع) حرکت کنند.


گفتنی است پنج هدیه نفیس برای پنج خودرو که زیباترین تزئیین را دارند در نظر گرفته شده است، بنابراین علاقه مندان برای شرکت در این پویش می توانند تصاویر تزیین خودرو را به شناسه @ghadir_ta_zohur در پیام رسان ایتا ارسال کنند.

اجرای پویش «هر خانه یک پرچم» به مناسبت عید غدیر در کانون فرهنگی هنری «حیدر کرار» تبریز

«رضا عهدی» در گفت وگو با  ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، از اجرای پویش «هر خانه یک پرچم» به مناسبت عید غدیرخم توسط کانون حیدر کرار تبریز خبر داد.

 

مسئول گروه جهادی جوانان حیدرکرار مسجد حضرت علی اصغر(ع) تبریز گفت: با توجه به اینکه در هفته امامت و ولایت و در آستانه عید سعید غدیرخم قرار گرفته ایم، پویش «هر خانه یک پرچم» برگزار می‌شود، که طی آن سر در هر خانه در منطقه یک پرچم با نام مبارک امیر المومنین (ع) نصب خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های متنوعی از جمله برگزاری مراسم جشن، برپایی ایستگاه صلواتی در هفته امامت برگزار می شود.


نذرواره اطعام غدیر به همت کانون فرهنگی و هنری «جوانان حسینی» یاسوج

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، کانون فرهنگی و هنری«جوانان حسینی» مسجد امام حسین(ع) یاسوج با همکاری و مشارکت دبیرخانه کانون های خدمت رضوی، هیات مذهبی جوانان حسینی یاسوج، پایگاه مقاومت بسیج شهید مطهری، مرکز نیکوکاری مسجد و حسینیه امام علی(ع) نذرواره اطعام غدیر، پخت و توزیع غذای گرم به مناسبت عید سعید غدیر خم برگزار می کند.

بر پایه این گزارش: کانون فرهنگی و هنری «جوانان حسینی» یاسوج خانواده های نیازمند را شناسایی و در شب عید غدیر خم بسته های غذایی گرم را میان آنان توزیع خواهد کرد.

توزیع 130 بسته گوشت گرم به مناسبت عید سعید قربان بین نیازمندان برازجان

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، 130 بسته گوشت گرم به مناسبت دهه امامت و ولایت به همت کانون فرهنگی هنری نور الزهرا (س) بین نیازمندان شهر برازجان توزیع شد.

«عبدالله صالحی» مدیر کانون نور الزهرا (س) شهر برازجان در گفت وگویی با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) بیان کرد: به همت خیرین و نمازگزاران مسجد فاطمه الزهرا (س) چهار راس گوسفند قربانی ذبح و گوشت بسته‌بندی میان 130 خانواده نیازمند تقسیم شد.

برگزاری مسابقه نقاشی غدیر به همت اعضای کانون فرهنگی هنری «آفرینش» بروجن


«عذرا زمانی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) بیان کرد: کانون فرهنگی هنری آفرینش در دهه امامت و ولایت برنامه های متنوعی را با همکاری سایر دستگاه ها و فعالان فرهنگی شهر گندمان تدارک دیده است.


مدیرکانون فرهنگی هنری آفرینش، مسجد الرضا(ع) گندمان شهرستان بروجن افزود: یکی از برنامه های اجرایی این کانون در دهه امامت و ولایت برگزاری مسابقه نقاشی غدیر با همکاری آموزشگاه ماه نو است که در تکنیک های آب رنگ، پاستیل، قلم، مداد رنگی و رنگ وروغن برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: این مسابقه در محل آموزشگاه ماه نو برگزار شده و به برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

گرامیداشت عید سعید غدیر در کانون فرهنگی هنری «نسیم حیات» چوکام

حجت الاسلام والمسلمین «مجتبی هوشیار» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، از برگزاری جشن‌های دهه امامت و ولایت در مسجد جامع بخش مرکزی چوکام خبر داد و گفت: این برنامه‌ها با همکاری ستاد برگزاری بخش چوکام در دهه امامت و ولایت برگزار می‌شود.

 

مدیر کانون نسیم حیات چوکام افزود: در این راستا مراسم جشن در شب عید غدیر خم پس از اقامه نماز جامعت مغرب و عشا، به همراه با سخنرانی حجت الاسلام انصاری برگزار می شود؛ همچنین در ادامه نورافشانی در حیاط  مسجد جامع چوکام برگزار می شود؛ ضمن اینکه ایستگاه صلواتی از صبح عید تا شامگاه برای پذیرایی از مردم برپا خواهد شد.

 

وی گفت: بچه های مسجد همچنین جشن دیگری را روز دوشنبه 27 تیر ماه برگزار کرده و به مناسبت عید غدیر هزار نفر را اطعام می کنند.