طرح همدلانه «زنده سازی محله» با هدف دستگیری از نیازمندان، به نیمه راه اجرایی شدن رسید
طرح همدلانه «زنده سازي محله» با هدف دستگيري از نيازمندان، به نيمه راه اجرايي شدن رسيد
به همت جوانان مسجدی محله حربجنورد؛

طرح همدلانه «زنده سازی محله» با هدف دستگیری از نیازمندان، به نیمه راه اجرایی شدن رسید

«علي آقامحمدي»، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و رئيس ستاد توانمندسازي محلات کشور پنج شنبه 23 تيرماه جاري با همراهي اهالي مسجد و فعالان کانون صاحب الزمان(عجل الله تعالي فرج الشريف) بجنورد، از فعاليت هاي خداپسندانه و خيرخواهانه در محله حر يکي از محله هاي آسيب پذير بجنورد بازديد کرد از اقدامات جهادي جوانان اين محله قدرداني کرد.
شناسه خبر : 39273 تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۰۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ «علی آقامحمدی»، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس ستاد توانمندسازی محلات کشور  عصر پنج شنبه، 23تیر ماه  با همراهی اهالی مسجد و فعالان کانون فرهنگی هنری مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرج الشریف) منطقه حر بجنورد، از فعالیت های خیرخواهانه در این  محله کم برخوردار و آسیب پذیر، بازدید کرد و از نزدیک شاهد تلاش های جوانان این منطقه از شهر قرار گرفت و مورد تحسین و حمایت قرار داد.

 

«محمد رستمی»، مدیر کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرج الشریف) بجنورد که به مدت یکسال است در قالب فعالیت های خودجوش،  قرارگاه شهید مجید قربانخانی، معروف به حر شهدای مدافع حرم کشور، را با همکاری خیرین و نوجوانان و جوانان مسجدی محل، تشکیل داده و از این طریق فعالیت های  جهادی ِخیرخواهانه و انسان دوستانه را طراحی و به کمک نیازمندان می شتابند، در این باره گفت: این قرارگاه جهادی در طول یکسال گذشته توانسته با همراهی خیرین یکهزار بسته غذایی، 20 سری جهیزیه برای زوج های جوان و نیز یک هزار 200 پرس غذای گرم طبخ و بین نیازمندان توزیع کند.

وی اضافه کرد: طرح «زنده سازی محله» که پیش از این نیز با  کمک خیرین و در اقدامی جهادی یک واحد مسکونی احداث و یک واحد نیز بازسازی شده، به طور جامع و وسیع تر هم اکنون تدوین و به مسئولان ارائه شده که امیدواریم با حمایت از این طرح بتوانیم کارهای بزرگتر و ارزنده تری انجام دهیم.

وی افق این طرح را ر مرحله اول، ساخت 10 واحد مسکونی در زمینی که همجوار مسجد است، اعلام کرد و افزود: قصد داریم پس از ساخت و تکمیل، این واحد ها را به طور رایگان در اختیار زوج های جوان قرار دهیم که به نوعی زمینه تشویقی برای ازدواج آسان باشد و هم تسهیل کننده این امر باشیم.

رستمی، همچنین از ساخت بنای یادمان شهدای محله حر به همت و اراده جوانان و نوجوانان مسجدی این محله خبر داد و گفت: این بنا در محل پارک الهیه  احداث و به بهره برداری رسیده که در تلاشیم تا با همراهی خیرین و حمایت مسئولین که در این بازدید، قول مساعد حمایت گرفته شد، زمین بازی و بازارچه محلی برای اهالی محل دایر شود.

وی همچنین خبرداد: آقامحمدی در این بازدید برای حمایت 13 زوج جوان و اهداء جهیزیه به این زوج ها به مناسبت عید غدیر  قول مساعد داد.

رستمی در خاتمه همچنین اعلام کرد: 23  سبد معیشتی نیز هم اکنون و به مناسبت عید سعید غدیر خم به ارزش ریالی هر بسته 700 هزارتومان تهیه شده که  در میان خانواده های نیازمند توزیع می شود.

گفتنی است، آقامحمدی، همچنین  از قرارگاه و فعالیت های مسجد با حضور در جمع عمومی مردم و نیز  از محله تصفیه خانه منطقه حر نیز بازدید و از زحمات جوانان این محله قدردانی کرد.

 

 پایان/