مسجد امیرالمومنین(ع)؛ مسجدی محوری در غرب تهران
مسجد امیرالمومنین(ع)؛ مسجدی محوری در غرب تهران

مسجد امیرالمومنین(ع)؛ مسجدی محوری در غرب تهران

مسجد امیرالمومنین(ع) در بافت غرب شهر تهران و در محدوده منطقه ۲۱ شهرداری قرار دارد، این مسجد به دلیل استقرار در کنار میدان بزرگ شهرک فرهنگیان از یک موقعیت فرامحله‌ای برخوردار است.
شناسه خبر : 1196205 تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۴۰

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مسجد امیرالمومنین(ع) بیش از بیست و سه سال سابقه دارد. این مسجد در سال 1415 هجری قمری مطابق 1373 هجری شمسی به همت اهالی مومن شهرک فرهنگیان و خیرین تاسیس و به نام مقدس مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) نامگذاری شد.

 

مساحت مسجد در حدود 700 مترمربع زمین و در 1676 مترمربع زیربنا در یک طبقه همکف، زیر زمین و نیم طبقه می‌باشد.

 

 

 

 

مسجد امیرالمومنین (ع) در بافت غرب شهر تهران و در محدوده منطقه 21 شهرداری قرار دارد. از شمال به بزرگراه تهران کرج و از جنوب به جاده مخصوص کرج و بزرگراه آزادگان و از غرب به شهرک آزادی و از شرق به شیشه سازی مینا متصل است و از راه دور سیمای مسجد در منطقه خودنمائی می کند. مسجد به دلیل استقرار در کنار میدان بزرگ شهرک از یک موقعیت فرامحله‌ای نیز برخودار است.

 

 

 

 

مردم مومن و اهل فرهنگ ساکن در محله مسجد امیرالمومنین(ع) جزء افتخارات مسجد به شمار می‌روند. اینان از لحاظ  اعتقادی، مردمی پایبند به اصول مذهبی‌اند و به انحای گوناگون با مسجد ارتباط دارند. مردم محله از لحاظ معیشتی، از قشر متوسط جامعه و از لحاظ شغلی، بیشتر فرهنگی و شاغل یا کاسب می‌باشند.

 

 

 

 

شب های ماه محرم، دهه آخر صفر، ماه مبارک رمضان، شب های قدر، عید مبعث، سالگرد ولادت و شهادت اهل بیت علیهم السلام، دهه فجر انقلاب اسلامی، نیمه شعبان، اعیاد فطر، قربان، غدیر، روز عرفه و ایام فاطمیه این مسجد مجری ویژه برنامه های متعدد می شود.

 

یک چیز را بوضوح می‌توان در این مسجد احساس کرد صفا، اخلاص و معنویت، مسجد محل سجده است و سجده‌گاه هر چه ساده‌تر، باصفاتر؛ علت این همه صمیمیت و معنویت در این مسجد وجود سه عامل است: اهالی مومن، امام جماعت و سادگی مسجد.

 

 در مسجد کمک به نیازمندان در قالب اعطای وام‌های قرض‌الحسنه انجام می شود و مردم و خیرین هم برای هزینه‌های مسجد کمک می کنند.

 

پایان پیام/ 40