کانون روستایی که در همسایگی ایستگاه راه‌آهن چراغ فعالیت‌های خود را روشن نگاه داشته است
کانون روستايي که در همسايگي ايستگاه راه‌آهن چراغ فعاليت‌هاي خود را روشن نگاه داشته است

کانون روستایی که در همسایگی ایستگاه راه‌آهن چراغ فعالیت‌های خود را روشن نگاه داشته است

کانون فرهنگي هنري سامان، در جوار ايستگاه راه‌آهن زرين‌دشت با وجودي که شاهد حضور جمعيت چنداني نيست، اما چراغ فعاليت‌هاي خود را روشن نگاه داشته و با برنامه‌هاي مختلف نوجوانان و جوانان را به سمت و سوي فعاليت‌هاي مسجدي فرا مي‌خواند.
شناسه خبر : 39167 تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۱۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، آنچه که در عرصه فعالیت‌های مسجدی اهمیت دارد کیفیت برنامه‌هایی است که ارایه می‌شود؛ ملاک کمیت نیست، شاید یک مسجد و یا کانون فرهنگی هنری از نظر جغرافیایی نزدیک به مرز یا در روستایی دورافتاده باشد و یا مثل کانون فرهنگی هنری «سامان» همسایه ایستگاه راه آهن در بخش مرکزی فیروزکوه باشد اما چراغ مسجد و فعالیت مسجدی را روشن نگاه دارد.


بر پایه این گزارش: ایستگاه قطار زرین‌دشت هر روز رفت و آمد مسافر را به خود نمی‌بیند که بخواهند از قطار پیاده شده و به مسجد بروند و نماز را اقامه کنند اما با این وجود فعالیت این مسجد و کانون فقط منوط به عبور قطار نیست. امام جماعت و هیات امنا با همکاری اعضای کانون فرهنگی هنری سامان در هر شرایطی در خدمت مسجد و نمازگزاران هستند و تلاش می کنند تا همواره این مسجد فعال باقی بماند.


«محمدتقی رودگر» مدیر کانون فرهنگی هنری سامان که ساکن روستای «آتشان» از توابع بخش مرکزی فیروزکوه است در مورد کانون فرهنگی هنری سامان می‌گوید: این روستا از نظر مکانی به گونه ای است که چهار روستای دیگر با آن همسایه هستند و هرکدام در هر مناسبت مذهبی فعالیت می کنند؛ با این وجود در ایام الله‌های مختلف مراسم و فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی با محوریت مسجدی است که در جوار ایستگاه راه آهن قرار دارد، کانون فرهنگی هنری سامان نیز در این مسجد فعالیت دارد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بیشتر فعالیت های چهار روستا با همیاری و کمک اهالی هر روستا به سرانجام می رسد، برای مثال در بحث اوقات فراغت تلاش کردیم تا تنوع را در برنامه‌های تابستان لحاظ کنیم در نتیجه آموزش تیراندازی با تفنگ بادی،  نمایش، سرود و آموزش روانخوانی قرآن به عنوان دوره‌های تابستانی در نظر گرفته شده تا کودکان و نوجوانان این روستاها بتوانند در این دوره ها شرکت کنند.

 


رودگر با بیان اینکه امام جماعت مسجد در راستای ارتقای فعالیت های کانون و پایگاه بسیج همواره حامی بوده است، گفت: مسجد جامع ایستگاه زرین دشت تنها مسجدی است که روحانی ثابت دارد و این یک امتیاز برای مسجد ما محسوب می شود و نماز جماعت هر روز حتی با حضور 10 نفر اقامه می شود.


این فعال مسجدی در مورد ویژه برنامه های دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر در کانون فرهنگی هنری سامان اظهار کرد: اطعام، برپایی ایستگاه صلواتی، برگزاری مراسم  جشن، اجرای سرود کودکان عضو در کانون با همکاری  بسیج از جمله مهمترین اقداماتی است که به مناسبت عید امامت و ولایت برگزار خواهد شد.