مراسم بزرگداشت روز قلم در کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون برگزار شد
مراسم بزرگداشت روز قلم در کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون برگزار شد

مراسم بزرگداشت روز قلم در کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون برگزار شد

مراسم بزرگداشت روز قلم با حضور شاعران و نویسندگان، اهالی فرهنگ و هنر و بچه های مسجد در مسجد «الزهرا (س)» کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون برگزار شد.
شناسه خبر : 1193902 تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، مراسم بزرگداشت روز قلم با حضور شاعران و نویسندگان، اهالی فرهنگ و هنر و بچه های مسجد در مسجد «الزهرا (س)» کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون برگزار شد.

«محمدجعفر شفیعی» ضمن پاسداشت یاد و خاطره شهدای عرصه فرهنگ و هنر و همچنین تبریک چهاردهم تیرماه روز قلم به اصحاب قلم و رسانه گفت: به قلم در قرآن، با بیان خالق قلم، قسم یاد شده است که این خود نشانه اهمیت و تاثیرگذاری آن است و باید توجه داشت چه بسیار دستانی قلم شده تا قلم در دستان بماند و می‌بایست حرمتش حفظ شود و بخوبی رسالت خود را برای هدایت افکار، تبیین واقعیت‌ها و بازتاب خدمات صادقانه ایفا کند.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون افزود: قلم، زبان عقل و معرفت و احساس انسان‌ها و بیان کننده اندیشه و شخصیت صاحب آن است و هرگونه رشد و پیشرفت، پیروزی و آرامش و معرفت و شناخت، ریشه در قلم دارد و امروز نقش صاحبان قلم در اوضاع و احوالات کشور بسیار خطیر و با اهمیت است.

وی، مهمترین رسالت خطیر اصحاب قلم و رسانه را آگاهی بخشی متعهدانه، روایت گری به موقع رویداد‌ها و روشنگری درست حقایق روز جامعه دانست و خاطر نشان کرد: امروزه بیان درست مطالبات مردمی و انعکاس صحیح خدمات و تلاش‌های صورت گرفته می‌تواند در جامعه اثرگذار و مفید باشد.

شفیعی با اشاره به اینکه امروز جایگاه ارزشمند قلم در عصر ارتباطات و رسانه ها به خوبی دیده می شود، تصریح کرد:  فرهیختگان این عرصه باید با نگاه مثبت به نقش و جایگاه قلم و قداست آن در گسترش فرهنگ دینی با تأسی از آموزه های دینی و فرهنگی اهتمام جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه این مراسم با حضور شاعران و نویسندگان، اهالی فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه برگزار شد، یادآور شد: در این محفل ادبی ضمن شعرخوانی شاعران کانون و معرفی آثار نویسندگان از اهالی قلم و نویسندگان ادبی تجلیل به عمل آمد.

پایان پیام/ 130