استقبال بازدیدکنندگان از غرفه کانون معراج‌السعاده در نمایشگاه نمانام ایران
استقبال بازديدکنندگان از غرفه کانون معراج‌السعاده در نمايشگاه نمانام ايران

استقبال بازدیدکنندگان از غرفه کانون معراج‌السعاده در نمایشگاه نمانام ایران

غرفه کانون معراج السعاده روستاي بزنج اسفراين مورد استقبال بازديدکنندگان نمايشگاه شهر هوشمند ايران و نمانام هاي دانش بنيان روستايي قرار گرفت.
شناسه خبر : 38780 تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۲۳:۵۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ کانون فرهنگي هنري «معراج السعاده» روستاي دوستدار کتاب بزنج اسفراين در نخستين نمايشگاه نمانام هاي دانش بنيان روستايي به عنوان تنها نماينده مسجدی استان خراسان شمالي فعالیت های فرهنگی و کارآفرینانه خود را  در این نمایشگاه معرض دید عموم علاقمندان قرار داد که مورد استقبال  بازدیدکنندگان اعم از مسئولین و مردم قرار گرفت.

 عموم بازید کنندگان که با سوال «روستای دوستدار کتاب یعنی چه و به این واسطه چه اتفاقی صورت گرفته است؟» راهی غرفه این کانون در بخش نمانام های دانش بنیان روستایی شدند، که در توضیحات «هاجر قادری» و تشریح فعالیت ها با نام کانون فرهنگی هنری مسجد آشنا شدند و پس از آن نیز در تعاملی مشتاق از کارکردهای فعالیت های فرهنگی در مناطق روستایی با محوریت مسجد استقبال کردند.

در دو روز از برگزاری این نمایشگاه تعدادی از مسئولان کشوری چه در مراسم افتتاحیه همراه با سردار «احمد وحیدی» وزیر کشور که به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه توسط وی افتتاح شد و چه در ساعات پس از آن؛ به صورت انفرای از غرفه کانون و فعالیت های قابل عرضه آن در قالب بروشور و نیز 27 عنوان کتاب منتشر شده، تندیس و الواح تقدیر و استندهای معرفی، دیدن کردند و نظرات خود را که غالبا با تحیر از تلاش های مسجدی جوانان این کانون به ویژه مدیر آن همراه بود در دفتر پیشنهادات غرفه به یادگار گذاشتند.

بر پایه این گزارش، راه اندازی نخستین انتشارات مسجدی در خراسان شمالی، تشکیل صندوق خرد روستایی ویژه بانوان، راه اندازی کارگاه تولید قارچ با مشارکت بانوان سرپرست خانواده و نیز توسعه مشاغل خانگی و ایجاد زمینه تولید و فروش  محصولات بومی محلی با برند ارس، از  مواردی است که در این نمایشگاه توسط کانون معراج السعاده در معرض دید عموم قرار گرفته است.

همچنین بازدید های مسئولین ابتدا با حضور «علی قربانی»، معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در غرفه این کانون  آغاز شد که وی در جریان این بازدید از فعالیت ها و تلاش های بی وقفه فعالان مسجدی کانون معراج السعاده قدردانی کرد.

بر اساس این گزارش: پس از آن و در روز دوم برگزاری نمایشگاه مهندس«علیرضا نخعی»، مدیر کل امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در این غرفه حضور پیدا کرد و از نزدیک در جریان فعالیت های انجام گرفته در این کانون روستایی قرار گرفتو از تقویت و ارتقاء این فعالیت ها اعلام حمایت کرد.

همچنین مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی، مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایر استانداری خراسان شمالی به همراه تنی چند از چهره های مشهور از دیگر بازدید کننده های  روز اول و دوم برگزاری نمایشگاه فوق از غرفه روستای بزنج و این کانون فرهنگی می توان نام برد.

 گفتنی است، کانون معراج السعاده  با تلاش های بی وقفه «هاجر قادری» مدیر جوان و فعال این کانون تاکنون توانسته عناوین شایسته تقدیر ویژه  رواق کارآفرینی در رویداد فهمای سوم و نیز شایسته تقدیر رواق کتاب در دومین رویداد فهما را کسب کند و پیش از آن نیز افتخاراتی چون حائز رتبه برتر در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران و نیز کسب عنوان برگزیده برگزیده ها با دریافت جایزه استمرار این جشنواره را دریافت کند تا روستای بزنج به عنوان روستای دوستدار کتاب در سراسر کشور معرفی شود.

 

لازم به ذکر است نخستین نمایشگاه نمانام های دانش بنیان روستایی که بخش تکمیلی سومین نمایشگاه شهر هوشمند ایران است 12 تا 14 تیرماه جاری از ساعت 9 صبح تا 18 عصر در محل مصلای امام خمینی (ره) شهر تهران، پذیرای علاقمندان است.

پایان/