گسترش همکاری میان بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و کانون‌های مساجد کشور/ارایه خدمات از شبکه مساجد با پیوست فرهنگی اثرگذار خواهد بود
گسترش همکاري ميان بنياد احسان ستاد اجرايي فرمان امام (ره) و کانون‌هاي مساجد کشور/ارايه خدمات از شبکه مساجد با پيوست فرهنگي اثرگذار خواهد بود
معاون حمایت‌های اجتماعی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره)؛

گسترش همکاری میان بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و کانون‌های مساجد کشور/ارایه خدمات از شبکه مساجد با پیوست فرهنگی اثرگذار خواهد بود

جهاني، با اشاره به ظرفيت‌هاي همکاري مشترک ميان بنياد احسان ستاد اجرايي فرمان امام (ره) و ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور گفت: ارايه خدمات از شبکه مساجد با پيوست فرهنگي اثرگذار خواهد بود.
شناسه خبر : 38701 تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۱۵

«محسن جهانی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با بیان اینکه فعالیت در عرصه مساجد یک ظرفیت دیرینه‌ در جامعه اسلامی محسوب می‌شود، اظهار کرد: این عرصه در کفّ جغرافیای روستاها، شهرها و نقاط مختلف کشور در سطح فرهنگ بومی و محلی وجود دارد و باید به بهترین صورت در راستای تحقق اهداف نظام و انقلاب مورد بهره برداری قرار بگیرد.

معاون حمایت‌های اجتماعی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ادامه داد: این ظرفیت مسجدمحور همواره در برهه‌های مختلف چه در ایام جنگ تحمیلی، چه در دوران کرونا و ادوار مختلف دیگر، کشور را در شرایط سخت و مشکلات یاری‌‌دهنده و نجات‌بخش بوده است.

وی در ادامه ضمن تاکید نسبت به گسترش فعالیت‌های مسجدی در سطوح مختلف در سراسر کشور، به رویکرد و جایگاه تاثیرگذار کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: اکنون در آستانه شکل‌گیری هم‌افزایی و همکاری خوبی میان بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد هستیم و امیدواریم ذیل این اتفاق برخی فعالیت‌های فرهنگی-اجتماعی و خدماتی که به مردم ارایه می شود به واسطه مساجد و در شبکه مساجد برنامه ریزی شود.

جهانی تصریح کرد: این هم افزایی، ظرفیت موجود در کفّ محلات را در تعامل با گروه‌های داوطلب مردمی برای خدمت رسانی بیش از پیش تقویت کرده و تبدیل به گامی موثر در راستای رفع استضعاف خواهد شد؛ به بیان دیگر اگر قرار است خدمتی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به یک شهر یا روستا ارایه شود، ذیل این فعالیت مشترک از طریق شبکه مردمی مساجد محقق خواهد شد.

وی افزود: ما در راستای تحقق هرچه بیشتر این هدف، کارویژه های مشخصی را با مساجدی که فعال هستند ایجاد کرده ایم که منجر به شکل گیری یک پیوست فرهنگی می‌شود، باید توجه داشته باشیم که صرف ارایه خدمت دردی از جامعه دوا نمی شود، اصل پیوست فرهنگی است که به واسطه این خدمات ارایه می شود که این هدف مهم در سایه‌سار مسجد محقق خواهد شد.

معاون حمایت‌های اجتماعی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: در نظر داریم در فعالیت‌های پیش رو در عرصه ارایه خدمات دندانپزشکی، ارایه وسایل سرمایشی، توزیع بسته های معیشتی، توزیع بسته‌های مشق احسان و ... با تمرکز بر مسجدمحوری کار را پیش ببریم.

وی گفت: هدف ما از این رویکرد الگوسازی است، بسیاری از مساجد هستند که فعال نیستند و ما عملا با این نگاه می‌توانیم بقیه مساجد را فعال کنیم. معرفی الگوهای موفق مسجدی در محلات اهمیت بسزایی دارد که در این زمینه قطعا رسانه ها رسالت مهمی دارند؛ باید ظرفیت نامتناهی مسجد به جامعه معرفی شود.

جهانی با اشاره به اینکه احادیث متعددی در دین مبین اسلام نسبت به اهمیت و جایگاه مسجد وجود دارد، تصریح کرد: با در نظر گرفتن این مساله معتقدم در جامعه اسلامی باید نسبت به احیای کارکردهای مسجد مبادرت ورزیم.