مساجد و کانون های یک محله باید طرح محله محور داشته باشند
مساجد و کانون های یک محله باید طرح محله محور داشته باشند

مساجد و کانون های یک محله باید طرح محله محور داشته باشند

حجت الاسلام امیدی گفت: مساجد و کانون های یک محله باید طرح محله محور داشته باشند و مساجد باید شبکه سازی شوند.
شناسه خبر : 863877 تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ زمان انتشار :

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حسین امیدی»، امروز (پنج شنبه 13 آذر) در جلسه هماهنگی «فهما» ضمن تبریک فرارسیدن میلاد امام حسن عسکری (ع)، گفت: یاد شهدا را گرامی می داریم که هرچه داریم از شهداست.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس با اشاره به اینکه ریشه و پایه هرکاری اعتقاد، فکر و اندیشه است، اظهارداشت: اگر با انس با قرآن و اهل بیت (ع) و برداشت واقعی از دین و اسلام حاصل شود، برای پیشبرد در ترویج فرهنگ اسلام برای قشر نوجوان و جوانان به نقطه عطف خواهیم رسید.

 

وی با اشاره به اصل تمدن غرب بر اساس نفس اماره است و این تمایل باعث سقوط می شود، اضافه کرد: تمدن اسلامی حرف های زیادی دارد و اگر این افق در مقایسه با افق غرب شکل بگیرد، تمدن غربی هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

 

حجت الاسلام امیدی با اشاره به اینکه هیچ نا امیدی در مسیر فرهنگی و تربیتی، ما راه نخواهد داشت، افزود: هر کار فرهنگی و تربیتی نیاز به همت دارد و اگر با سیره و روش اهل بیت (ع) توجه کنیم هیچ ناامیدی در ما به وجود نمی آید.

 

وی با اشاره به اینکه در زمان اهل بیت (ع) هم سختی و تحریم وجود داشت اما ائمه اطهار (ع) از این فرصت برای معرفی امام زمان (عج) استفاده کردند، یادآور شد: کانون های فعالی هستند که در حوزه های مختلف نظیر اشتغال زایی، کتابخانه و جذب جوان و نوجوانان فعالیت دارند.

 

وی با تاکید بر اینکه 61 کانون در طرح ملی «فهما» حمایت می شوند و این 61 کانون مورد بازرسی قرار می گیرند، افزود: شما باید کمک کنید تا کانون های دیگر هم فعال شوند، این باعث هم افزایی شود.

 

به گفته حجت الاسلام امیدی، مساجد و کانون های یک محله باید طرح محله محور داشته باشند و مساجد باید شبکه سازی شوند.

 

وی با اشاره به اینکه سن حضور در مساجد بالا رفته است، یادآور شد: باید ایده دهیم تا نسل جوان بیشتر به مسجد حضور یابند که ایده ها می تواند در رابطه ارتباط بین منزل و مسجد، مدرسه و مسجد و دانشگاه و مسجد باشد.

 

امیدی با اشاره به اینکه «فهما» به معنای پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران است، افزود: در این طرح مسجدی ها اطلاعات خود را وارد می کنند.

 

 

پایان پیام/ 130