ایده برتر برگزاری بهترین همایش پایتخت فهما از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل می شود
ایده برتر برگزاری بهترین همایش پایتخت فهما از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل می شود

ایده برتر برگزاری بهترین همایش پایتخت فهما از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل می شود

حجت الاسلام علیخانی با اشاره به اینکه هر شخصی که ایده خوب و جالبی برای بهتر برگزار شدن تجلیل از منتخبین فهما، ارائه دهد از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تجلیل قرار می گیرد، گفت:کانون های مساجد مازندران اهتمام ویژه جهت اجرای طرح فهما دارند.
شناسه خبر : 862867 تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ زمان انتشار :

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «محمود علیخانی»، امروز (سه شنبه 12 آذر) در جلسه با کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران جهت آگاهی از روند اجرای طرح فهما در استان گفت: حمایت از فعالیت های کانونی براساس نظام فهما با توجه به ارزیابی های دقیق سیستمی و میدانی است و هر کانونی که فعالیت و تراکنش سیستمی بیشتری، داشته باشد از حمایت های بیشتری، برخوردار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران تصریح کرد: در طرح پایتخت فرهنگی و هنری فهما، کانون های فرهنگی و هنری مساجد ایران، رتبه بندی می شوند که کانون های مساجد مازندران اهتمام ویژه جهت اجرای طرح فهما و کسب امتیاز بیشتر دارند.

 

حجت الاسلام علیخانی با اشاره به اینکه فهما، عنوان اختصاری پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران است، افزود: یک کانون فرهنگی و هنری بسیار فعال در کشور، (شنبه 26 بهمن) همزمان با ولادت حضرت فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) به عنوان پایتخت فهما، تعیین و معرفی می شود. 

 

حجت الاسلام علیخانی اظهار کرد: قرآن وعترت، آموزش و توانمندسازی، شبکه سازی، فضای مجازی، کتاب و کتابخوانی، هنر متعالی و فعالیت های اجتماعی  و...  32 شاخص محوری در سامانه بچه های مساجد جهت فعالیت کانون مساجد و انتخاب برترین کانون مساجد در اجرای طرح فهما به شمار می آیند.

 

وی بیان کرد: 10 میلیارد ریال به منتخب طرح پایتخت فهما، تعلق می گیرد.

 

حجت الاسلام علیخانی ابراز کرد:کلاس های توجیهی برای مدیرمسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران جهت معرفی سامانه بچه های مساجد و طرح فهما به صورت چهره به چهره با همکاری رابطین این طرح و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها در حال اجرا است.

 

وی گفت: هر شخصی که ایده خوب و جالبی برای بهتر برگزار شدن تجلیل از منتخبین فهما، ارائه دهد از سوی «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مورد تجلیل قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام علیخانی اظهار امیدواری کرد تا با اجرای طرح فهما، فعالیت های مختلف کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سطح جامعه و بین اقشار مختلف مردم، بیش از گذشته تبیین و شناسانده شود.

 

به گزارش شبستان، هر یک از کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران به چگونگی و روند فعالیت های خویش برای اجرای طرح فهما در شهرهای مختلف استان پرداختند.

پایان پیام/ 86