مسجد محراب امامت است/کانون‌های مساجد باید مهارت‌های مدیریتی داشته باشند
مسجد محراب امامت است/کانون‌هاي مساجد بايد مهارت‌هاي مديريتي داشته باشند
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در نشست مجازی با مدیران ستادی و استانی؛

مسجد محراب امامت است/کانون‌های مساجد باید مهارت‌های مدیریتی داشته باشند

حجت‌الاسلام و المسلمين خداداده، با اشاره به جايگاه مسجد به عنوان محراب امامت، اظهار کرد: بايد در راستاي تحقق مسجد تراز اسلامي تلاش کنيم و از آنجايي که کانون‌ها يکي از ارکان حاضر در مساجد هستند بايد از مهارت‌هاي مديريتي برخوردار بوده و هر کانون داراي برنامه اختصاص خود باشد.
شناسه خبر : 38397 تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۴۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، نخستین نشست مجازی حجت‌الاسلام و المسلمین «کمال‌الدین خداداده» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با مدیران حوزه‌های ستادی و استانی مناطق کشور، روز دوشنبه 30 خرداد ماه در محل سالن اجتماعات ساختمان شهید بهشتی ستاد برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین «کمال‌الدین خداداده» طی سخنانی با بیان اینکه یکی از زیرساخت‌های خوب در حوزه شبکه‌سازی ستاد، سازماندهی در حوزه‌ کانون‌های فرهنگی هنر مساجد و سامانه بچه‌های مسجد است، تصریح کرد: باید به شعار نهضت بازگشت به مساجد بیش از پیش توجه شود. امروز اگر نظام به این شعار عمل نکند بسیاری از معضلات موجود در کشور حل نمی شود؛ ما مسایل مربوط به اشتغال، اقتصاد، حوزه های تربیتی و  حوزه‌های دیگر را داریم که باید در این عرصه ها، با رویکرد مسجدی نسبت به حل آنها مبادرت ورزیم. هیچ ظرفیتی مثل مسجد برای مردمی‌سازی و تحقق حاکمیت مردم وجود ندارد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: اگر بخواهیم کادرسازی کنیم هیچ کارخانه‌ای به تعبیر امام راحل بهتر از مساجد نیست که کارخانه انسان‌سازی باشند. ما بهترین بستر را برای تربیت نیرو در اختیار داریم و امروز اگر مساجد تراز اسلامی محقق شوند این مسایل حل می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین خداداده گفت: لزوم بازگشت به مساجد را ما به عنوان ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد و به عنوان یکی از ارکان مهم در خانه خدا باید از درون و از خودمان شروع کنیم و در این مسیر گام برداریم.

وی در بخش دیگری از مباحث خود اظهار کرد: معتقدم برای پیشبرد برنامه‌های کانون باید سراغ خود کانون‌ها برویم؛ کانون‌های مساجد باید مهارت‌های مدیریتی داشته باشند؛ هر کانون باید برنامه اختصاصی خودش را داشته باشد و کانون با توجه به اقتضائات مدیریتی، فضای فیزیکی و اقتضائات مالی مبادرت به طراحی برنامه کند. 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با تاکید بر اینکه باید مدیران کانون‌ها تجهیز به مهارتی به نام مدیریت شوند، گفت: در مورد کانون‌های برتر باید کف مسجد عملیات داشته باشیم که این موضوع در اتاق های فکر بررسی خواهد شد. 

وی در پایان افزود: سنگر مسجد نزدیک ترین سنگر به ولی خدا است. اگر می‌خواهیم برای رهبری سربازی کنیم نزدیک ترین مکان همین سنگر مسجد است. تربیت باید از مسجد باشد. مسجد محراب امامت است.


گفتنی است پیش از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین خداداده، مدیران ستادهای استانی به ارایه گزارش و طرح نقطه نظرات خود پرداختند.