تربیت کنشگران فرهنگی و اجتماعی تا افق ۱۴۰۴ در کانون های مساجد استان زنجان
تربیت کنشگران فرهنگی و اجتماعی تا افق ۱۴۰۴ در کانون های مساجد استان زنجان

تربیت کنشگران فرهنگی و اجتماعی تا افق ۱۴۰۴ در کانون های مساجد استان زنجان

حسنی از تربیت کنشگران فرهنگی و اجتماعی تا افق ۱۴۰۴ در تمام کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان خبر داد و گفت: این طرح در راستای تربیت نیروهای کارآمد و متخصص در عرصه خانواده و جمعیت اجرا می شود.
شناسه خبر : 1186091 تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۳۳

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: پنج مساله فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی استان زنجان مطرح شد که یک مورد مربوط به فاصله گیری خانواده ها از سبک زندگی ایرانی اسلامی بود از اینرو اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برنامه های خود در سال جاری را حول محور خانواده قرار داد.

 

امراله حسنی با اشاره به اینکه موضوعات و مسائل مربوط به حوزه خانواده در جلسات کارشناسی این اداره شناسایی شد، گفت: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی اعتباری از جدول 17 به منظور اجرای برنامه های کاهش این آسیب ها در اختیار موسسات فرهنگی و هنری قرار گرفت.

 

این مسئول با بیان اینکه برنامه آسیب های اجتماعی با محوریت خانواده و فرزندآوری در 30 موسسه فرهنگی و هنری استان در حال اجراست، گفت: تیم اعتبارسنجی از برنامه های اجرایی در این موسسات، نحوه اجرا و خروجی برنامه های مورد بررسی قرار می دهند.

 

وی با اشاره به اینکه مدرسه، خانواده و مسجد به عنوان سه ضلع تربیت نیروی جوان انقلابی و متعهد مورد تاکید است، خاطرنشان کرد: برای ارتباط تنگاتنگ و اتصال این سه ضلع، کانون های فرهنگی و هنری مساجد وارد میدان شدند تا با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری با محوریت مسجد، این اضلاع را به هم وصل کنند.

 

حسنی ادامه داد: در تلاش هستیم تا با معرفی دانش آموزان هر محله به امام جماعت مسجد و اجرای برنامه های مرتبط با خانواده ها، جامعه هدف مورد نظر را با یکدیگر هماهنگ و مرتبط کنیم.

 

به گفته وی، کانون های مساجد نقش مهمی در ارتباط مسجد، مدرسه و خانواده دارند به همین منظور طرحی با عنوان توانمندسازی کنشگران عرصه خانواده با حضور مدیران مسئول کانون های مساجد اجرا خواهد شد و خروجی آن تربیت کنشگران فرهنگی و اجتماعی در این مراکز است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: همچنین با همکاری آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون های مساجد و سپاه استان زنجان از 16 تیرماه اردوی تربیتی دانش آموزان در اردوگاه شهید باکری کلید می خورد.

 

حسنی با بیان اینکه 4 هزار دانش آموز در طول تابستان از برنامه های تربیتی در این مرکز بهره مند می شوند، افزود: در پایان دانش آموزان مستعد شناسایی شده و برنامه های متعددی درطول سال با همراهی این افراد در سطح استان اجرا خواهد شد.

 

وی از انعقاد تفاهم نامه ای با مرکز دارالقرآن آموزش و پرورش استان زنجان و کانون های مساجد خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا دوره های آموزش قرآن کریم در مناطق محروم استان زنجان اجرا شود.

پایان پیام/ 693