راه اندازی مرکز پژوهشی می تواند به فعالیت های مسجدی، رنگ و بوی بهتری دهد
راه اندازی مرکز پژوهشی می تواند به فعالیت های مسجدی، رنگ و بوی بهتری دهد

راه اندازی مرکز پژوهشی می تواند به فعالیت های مسجدی، رنگ و بوی بهتری دهد

حجت الاسلام امیدی گفت: راه اندازی مرکز پژوهشی می تواند به فعالیت های مسجدی، رنگ و بوی بهتری دهد و موثر واقع شود.
شناسه خبر : 1184899 تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حسین امیدی» امروز (یکشنبه 22 خرداد) در دیدار با «عباس رضایی»، مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه فجر فارس ضمن ارائه گزارش از فعالیت های اجرایی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، گفت: به لحاظ اجرایی مخاطب کانون های مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج یکی است و این 2 به مثابه 2 بال قوی برنامه های فرهنگی مساجد را به صورت مشترک برگزار می کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با تاکید بر اینکه فعالیت ها باید به گونه ای باشد که ضمن تقسیم کار از موازی کاری ها جلوگیری شود، افزود: ظرفیت های فرهنگی و هنری نظیر گروه های سرود و تئاتر و همچنین استعداد های قرآنی فراوانی در کانون های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه های بسیج وجود دارد که در قالب اجرای برنامه هایی نظیر جشنواره ها می توان این استعداد ها را معرفی و از این ظرفیت ها استفاده کرد.

وی، پیشنهاد راه اندازی مرکز آموزش مباحث مرتبط با مسجد را مطرح و خاطرنشان کرد: با همکاری متولیان فرهنگی مسجد که چندین نهاد را تشکیل می دهد می توان مرکز آموزشی را راه اندازی کرد تا از طریق آن بتوان محتوای آموزشی و خوراک فکری در قالب سلسله آموزش های موضوع محور برای فعالیت مدیران کانون های مساجد و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج مساجد فراهم کرد.

حجت الاسلام امیدی همچنین اظهار داشت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در فرمایش ها و توصیه های به صورت مکرر در خصوص توجه به پژوهش در فعالیت ها فرهنگی تاکید فرموده اند و این در حالی است که راه اندازی مرکز پژوهشی می تواند به فعالیت های مسجدی، رنگ و بوی بهتری دهد و موثر واقع شود.

وی با تاکید بر اینکه تزریق محتوا به فعالان فرهنگی مساجد بسیار مهم است و در این زمینه همه متولیان فعالیت های مسجد باید فعالیت کنند، گفت: طی برگزاری جلسه های هم اندیشی منسجم، با هم افزایی و استفاده از ظرفیت های در اختیار هر متولی میتوان فعالیت های مساجد را موثر کرد.

 مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با اعلام آمادگی برای برگزاری جلسات مشترک کانون های مساجد و پایگاه های بسیج، ابراز امیدواری کرد: با انعقاد تفاهم نامه بتوان برنامه های مشترکی را به ویژه در راستای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد اجرا کرد.

پایان پیام/ 130