از حضور گسترده مردم تا تذکرات آخوند باحال درباره رفع اخم و ناراحتی از میان مردم
از حضور گسترده مردم تا تذکرات آخوند باحال درباره رفع اخم و ناراحتی از میان مردم

از حضور گسترده مردم تا تذکرات آخوند باحال درباره رفع اخم و ناراحتی از میان مردم

حجت‌الاسلام ایزادخواه با بیان اینکه زندگی یعنی اثبات کیفیت محبت به خدا، گفت: علامه جوادی آملی فرمود: کریم، یعنی هر کس هر جا هست، بهترین باشد. اگر ما بهترین شیعه باشیم دین و مذهب سربلند می‌شود.
شناسه خبر : 1184649 تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۶:۱۶

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، جشن میلاد حضرت امام رضا علیه السلام و بزرگداشت دهه کرامت، امروز (شنبه، ۲۱ خرداد ماه) در مسجد حضرت حمزه سیدالشهدا علیه السلام (واقع در تهران، بازار امین السلطان) برگزار شد.

 

آذین بندی خوبی از سوی اهالی مسجد حضرت حمزه سیدالشهدا علیه السلام در سطح بازار امین السلطان صورت گرفت. نکته بسیار جالب در این مسجد و بازار آن بود که گویا همه منتظر بودند تا حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسن ایزدخواه، روحانی معروف به آخوند باحال، سخنرانی خود را شروع کند.

 

حجت الاسلام ایزدخواه، سخنرانی خود را ایستاده و در حالی که راضی نشده بود، روی منبر بنشیند، با یک پرسش آغاز کرد. سوال این بود «چند درصد از مردم ایران از زندگی خود رضایت دارند؟»

 

وی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی همچون طلاق در جامعه امروز ما زیاد است، اظهار کرد: الان این همه برنامه در رسانه ملی و فضای مجازی همچون جوکر، شبی با عبدی خندوانه، ویتامین خ و عصر جدید پخش می شود، ولی چرا آمار طلاق بالا است و چرا مردم راضی نیستند و اخمو هستند؟

 

این مبلغ دینی افزود: ما در برابر مشکلات فعلی کشور یک راه بیشتر نداریم و آن تلاش همراه با توکل بر خداوند است. محبت به خلق، گام اول در مسیر تلاش و توکل است.

 

ایزدخواه ادامه داد: زندگی یعنی اثبات کیفیت محبت به خدا. خداوند نیز از ما می خواهد به همدیگر محبت کنیم. همه ما مدام می گوییم مسئولین ما این‌ چنین و آنچنان هستند، ولی آیا غیر از این است که محل کار ما و بازار امین السلطان که شما در آن کار می کنید، محل حکومت شما است؟ چرا برخی از مردم می گویند مرد باید جذبه خود را حفظ کند بنابراین نباید صبح به صبح، به همسرش بگوید، دوست دارم. این روشی که در پیش گرفتیم، از روش برخی از مسئولان ما بدتر است.

 

این مبلغ دینی اظهار کرد: خانم ها برای مردهای شان شعر بخوانند و مرتب لباس بپوشید. مردها نیز اصلا متوجه زنها نیستند. همه اینها را برای این گفتم که برسم به جواب سوال اول؛ چون محبت در جامعه کم است مردم اخمو هستند و خیلی از مردم وضعیت زندگی شأن نیز راضی نیستند.

 

ایزدخواه تصریح کرد: برای محبت کردن باید کریم بود، همچون امام رضا علیه السلام. این دهه را دهه کرامت گفته اند و حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را کریمه اهل بیت(ع) نامیدند زیرا دست و دل باز بودند و در خدمت به مردم، بخشش زیادی داشتند.

 

این مبلغ دینی اضافه کرد: علامه جوادی آملی فرمودند کریم، یعنی هر کس هر جا هست، بهترین باشد. زن بهترین زن؛ مرد بهترین مرد؛ بازاری بهترین بازاری باشد. اگر ما بهترین باشیم، بهترین شیعه و موجب سربلندی دین اسلام می شویم. محبت یعنی حضرت ابوالفضل عباس علیه السلام، وقتی به مولایش، امام حسین علیه السلام گفتند، نفسی بانت، از این دنیا رحلت کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به فیلم عنکبوت مقدس، گفت: کارگردانان هالیوود وقتی فیلم می سازند فرهنگ خود را بالا می برند ولی کارگردان ایرانی، فیلم می سازد تا به مقدسات مردمش توهین کند. نتیجه این خودباختگی می شود اخمو شدن و ناامید شدن و محبت نکردن. هر کس خدا را و امام رضا علیه السلام را قبول دارد نباید از امروز به بعد، مردم را و زنش را و همسرش و بچه اش را ناامید کند. باید اهل محبت باشد. مردم باید دل زنده باشند و اهل بردن آبروی خدا نباشد. ما باید اثبات کنیم که حقیقتا زندگی مان برای امام حسین علیه السلام است.

 

بنا بر این گزارش، پس از سخنرانی استاد ایزدخواه، نمازگزاران مهمان سفره اطعام حضرت امام رضا علیه السلام شدند.

پایان پیام/ 397