گیلان غرق در جشن و شادی شمس‌الشموس / دلهایی که روانه آستان حریم دوست شد
گیلان غرق در جشن و شادی شمس‌الشموس / دلهایی که روانه آستان حریم دوست شد

گیلان غرق در جشن و شادی شمس‌الشموس / دلهایی که روانه آستان حریم دوست شد

گیلان در سالروز ولادت امام رئوف حضرت رضا (ع) غرق در نور و شادی است و شهروندان گیلانی با حضور در جشن‌ها دلهای خود را روانه آستان حریم دوست کردند.
شناسه خبر : 1184518 تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۴۴

خبرگزاری شبستان_گیلان _ مائده فلاحتکارضیابری: امروز مصادف با ۱۱ ذی‌القعده سالروز ولادت امام هشتم شیعیان، حضرت رضا (ع)، شهرهای گیلان غرق در شادی و شور است. به مناسبت روز پایانی دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) شهرستان‌های گیلان یکپارچه چراغانی شده است و شب گذشته نیز در مساجد و اماکن مذهبی و خیابان‌ها مراسم نورافشانی انجام پذیرفت تا شهرها در این عید بزرگ غرق در نور و شادی شوند.

 

از شب گذشته نیز مراسم جشن و سخنرانی با حضور اقشار مختلف مردم در جای جای گیلان برگزار شده است و این مراسمات تا شام ولادت نیز ادامه خواهد داشت؛ همچنین در مساجد و تکایا نیز مراسم‌های متعددی برای ولادت امام مهربانی‌ها اجرا شده استدر مناطق مختلف شهرها علی الخصوص در اطراف مساجد و بقاع متبرکه، ایستگاه‌های صلواتی متعددی توسط مردم برپا شده است و از دوستداران اهل بیت(ع) پذیرایی انجام می‌شود.

 

سرود، مولودی‌خوانی، شعرخوانی کودکان و سخنرانی در وصف امام هشتم شیعیان از جمله برنامه‌های این روز مبارک و میمون در سراسر شهرستان‌های استان گیلان بوده است.

 

 

همچنین خدام حرم رضوی با حضور در شهرها و روستاهای استان گیلان مراسم ویژه‌ای برپا کرده‌اند، ذکر صلوات خاصه امام رضا(ع) و مولودی‌خوانی، حضور در بیمارستان‌ها، دیدار با کادر درمانی و پزشکی، عیادت بیماران، حضور در مناطق محروم و گره‌گشایی از مشکلات محرومان از برنامه‌های خادمان حرم رضوی در دهه کرامت این استان است.

 

سخنرانان در این مراسم‌ها به بیان سیره و فضایل شخصیتی حضرت امام رضا(ع) پرداختند و گفتند: این امام بزرگوار نماد تمام فضیلت‌هاست و سبک زندگی ایشان الگوی کامل و تمام عیار برای بشریت است.

 

آنها افزودند: سیره اخلاقی، علمی و سیاسی حضرت امام رضا(ع) به عنوان الگوی اطمینان بخش دارای پیام‌هایی است که با بهره‌گیری از آن می‌توانیم زندگی خود را جهت دهیم، سیره اهل بیت و ائمه اطهار (ع) منحصر به یک زمان و دوره خاص نیست و نیاز است ویژگی‌های اخلاقی و تربیتی امامان معصوم به ویژه حضرت امام رضا(ع) را در خود پرورش داده و تقویت کنیم.
 

جشن میلاد امام رضا(ع) در بخش ضیابر به همت بسیج رسانه شهرستان صومعه‌سرا، سه‌شنبه‌های مهدوی و شورای اسلامی و دهیاری ضیابر در بازار این بخش با حضور پرشور مردم و با سخنرانی حجت‌الاسلام شایان و مولودی خوانی حامد تقی‌زاده برگزار شد.

 

 

در این مراسم حجت‌الاسلام شایان علاوه بر بیان سیره علمی و عملی زندگی امام رضا(ع)، به سخنرانی در راستای جهاد تببین، نقد فیلم عنکبوت مقدس، جراحی اقتصادی و ... پرداختند که به نوعی یک نشست بصیرتی محسوب می‌شد.

 

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد صومعه‌سرا، فومن و ماسال هم شب گذشته میزبان برگزاری جشن میلاد با سعادت امام رضا(ع) بودند، شهروندان گیلانی با حضور در کانون‌های مساجد شهرستان‌ها دلهای خود را روانه آستان حریم دوست کردند و از ایشان خواستند تا از این حریم دست خالی برنگردند

 

«نوراله صفرپور» با تبریک ولادت امام رضا(ع) اظهار کرد: بیش از ۴۰ کانون فرهنگی هنری مساجد شهرستان صومعه‌سرا میزبان برگزاری جشن میلاد امام رضا(ع) بودند.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا افزود: سخنرانی مذهبی و مولودی خوانی از جمله برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان بود که با حضور اهالی مسجد و شهروندان برگزار  شد.

 

وی گفت: هدف از برگزاری این جشنها ترویج فرهنگ رضوی در بین جوانان و نوجوانان و ایجاد شور و نشاط در بین اقشار مختلف مردم ولایت مدار و به ویژه در کانونهای مساجد و در بین روستاییان است.

 

گفتنی است برگزاری مسابقات فرهنگی هنری و اهدای جایزه از دیگر برنامه های شب گذشته کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در شب میلاد حضرت علی بن موسی الرضا بود.

پایان پیام/ 526