میزبانی پرشور کانون‌های خدمت رضوی از دهه کرامت/ از پخش صلوات خاصه تا پرچم گردانی با کاروان زیر سایه خورشید
میزبانی پرشور کانون‌های خدمت رضوی از دهه کرامت/ از پخش صلوات خاصه تا پرچم گردانی با کاروان زیر سایه خورشید

میزبانی پرشور کانون‌های خدمت رضوی از دهه کرامت/ از پخش صلوات خاصه تا پرچم گردانی با کاروان زیر سایه خورشید

کانون‌های خدمت رضوی استان تهران با نزدیک به ۳۰۰ برنامه محله‌محور از دهه کرامت استقبال کرده‌اند؛ پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) از شبکه‌های رادیو و تلویزیون و نیز ماذنه مساجد و پرچم‌گردانی با حضور کاروان‌های زیر سایه خورشید ازجمله آنها است.
شناسه خبر : 1184440 تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۰۷

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون های خدمت رضوی زیر نظر بنیاد کرامت رضوی از مجموعه های آستان قدس فعال هستند و در هر استان دبیرخانه استانی فعال است.

 

بنابر این گزارش، در استان تهران این کانون ها در 36 منطقه شامل 22 منطقه شهری و 14 دفتر شهرستانی از کانون های خدمت رضوی فعال هستند؛ این کانون ها در 19 حوزه تخصصی و یک حوزه عمومی فعالیت می کنند، حوزه های تخصصی شامل رسانه، علمی، کتاب و کتابخوانی، درمان و سلامت، پزشکی، قرآنی، هنر و محصولات فرهنگی، تبلیغی و مداحی، حقوقی و مشاوره، بانوان و خانواده و ... . این کانون ها در راستای منشور هفتگانه مقام معظم رهبری که در زمان تولیت آیت الله رئیسی ابلاغ شده است، و با رویکرد محوری خادم، خدمت و مخدوم و شعار ایران خانه حضرت رضا(ع) است همه خادم الرضائیم فعالیت می کنند.

 

این گزارش می افزاید: کانون های خدمت رضوی از ابتدای دهه کرامت چندین پرچم را در بلندترین نقاط و بزرگ ترین میادین در ابعادی از 60 تا 250 مترمربع و منقش به نام مبارک حضرت علی بن موسی الرضا المرتضی(ع) و حضرت فاطمه معصومه(ع) به اهتزاز درآورده اند مثل میدان نماز و  بلوار حضرت فاطمه معصومه(س) اسلامشهر، میدان نبوت و هفت حوض، منطقه 10، تپه های عباس آباد، شهرستان های دماوند، فیروزکوه و ... که با حضور مسئولان لشکری و کشوری شهرستان و کانون های خدمت رضوی استان تهران انجام شده است.

 

برنامه «قرار، لبخند کرامت» با مشارکت معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران ویژه دهه کرامت تولید شده و هر شب از ساعت 21 روی آنتن می رود؛ در این برنامه هر شب یک مسجد امام رضایی در یک منطقه انتخاب و برنامه های دهه کرامت در آن و مقابلش اجرا می شود.

 

نزدیک به 300 برنامه محله‌محور برای دهه کرامت به همت کانون های خدمت رضوی استان تهران تدارک دیده شده است که آیین پرچم گردانی در جشن ها، بیمارستان ها، پادگان ها و برخی مدارس در هنگام امتحانات،

 

پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) از شبکه های رادیویی و تلویزیونی و نیز ماذنه های مساجد و آیین پرچم گردانی با حضور کاروان های زیر سایه خورشید در سطح استان با حضور خادمان آستان قدس رضوی جزء آنها است.

 

برپایی میزهای خدمت در مراسم ها و جشن ها و ارائه خدمات متنوع توسط خادمان کانون ها که همگی جزء نخبگان استانی هستند، راه اندازی کاروان های خودرویی و موتوری در خیابان ها، تهیه و توزیع نزدیک به 10 هزار پرچم برای نصب در سردر منازل، مغازه ها و معابر و خیابان ها، تجلیل از خانواده های شهدا توسط خادمیاران و غباروبی از مزار شهدا نیز به همت این کانون ها در دهه کرامت انجام شده و می شود.

 

پایان پیام/ 9